آمار متقاضیان طلاق ۲۰ درصد بیشتر از میزان ثبت شده است

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: آمار متقاضیان طلاق استان اصفهان 20 درصد بیشتر از میزان ثبت این واقعه در استان است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام تعاملات با معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در خصوص ثبت الکترونیکی طلاق در این استان اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق تاکنون در ۱۱ استان راه‌اندازی شده و این سامانه از اسفند ماه در اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق، افراد متقاضی طلاق که دادخواست طلاق توافقی یا غیرتوافقی دارند، پس از ارجاع به دفاتر پیشخوان خدمات قضایی به مرکز مداخله در خانواده بهزیستی در خیابان مصلی ارجاع داده می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه پس از ثبت اطلاعات فرد در سامانه، زوجین به مراکز مشاوره و کلینیک‌های مددکاری سطح شهر ارجاع داده می‌شوند، افزود: اجرای این طرح در کاهش ورود پرونده‌های متقاضی طلاق یا مناقشات خانوادگی تاثیر به سزایی دارد.

وی در خصوص مداخلات لازم در این طرح گفت: خدمات‌دهی به خانواده‌های نیازمند مداخلات مددکاری و حمایت‌های اجتماعی است که از طریق مددکاری انجام می‌شود و پنج جلسه مشاوره مددکاری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

ناجی با اظهار امیدواری از کاهش ۲۰ درصدی طلاق پس از اجرای این طرح، تصریح کرد: با توجه به خروجی اجرای این طرح در استان خراسان رضوی که نشانگر کاهش طلاق و برقراری سازش تا حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد است، پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح در استان اصفهان به کاهش ۲۰ درصدی طلاق منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه مداخلات انجام شده توسط تیم تخصصی متشکل از روانشناس، مددکار و مشاوران انجام می‌شود، گفت: با اجرای این طرح تنها زوجینی که امکان سازش آنها بسیار ضعیف یا غیرممکن است به دادگستری ارجاع داده می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بهزیستی دوره‌های آموزشی مداخله در طلاق ویژه مراکز مشاوره را برگزار کرده است، تصریح کرد: تلاش بهزیستی بر این بوده که مراکز و کارشناسان متخصص در اجرای این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان طلاق ۲۰ درصد از آمار ثبت شده طلاق در استان بیشتر است، افزود: سال گذشته در استان اصفهان، ۱۱ هزار طلاق ثبت شد و برآورد ما این است که این تعداد در سال ۹۶ در اثر مداخلات روانشناختی پنج درصد کاهش داشته است.

ناجی با تاکید بر اینکه اعتبارات مالی و بخش زیادی از ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری ثبت الکترونیکی طلاق ایجاد شده است، اظهار کرد: این طرح از آخر بهمن‌ در استان اصفهان راه‌اندازی و از اول اسفندماه در اصفهان اجرایی می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مشاوره برای زوجینی که ناآگاهانه در حال طلاق هستند، بسیار موثر است، گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از طلاق، آموزش‌های قبل از ازدواج است و زوجینی که با اطلاعات و آگاهی‌های واقع‌بینانه‌ای وارد زندگی مشترک شوند انتظارات درستی از نقش همسری پیدا می‌کنند.

کد خبر 336678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.