تجارت در اماکن مسکونی ممنوع!

مدیرکل امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: استفاده تجاری در اماکن مسکونی ممنوع است و در صورت مشاهده چنین تخلفی، موضوع به کمیسیون ماده صد ارجاع و رای تعطیلی محل صادر خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هر فردی برای شروع کسب و کار نیاز به مجوزی به نام «پروانه کسب» دارد که این مجوز می‌تواند موقت یا دایم باشد، علاوه بر پروانه کسب مکان مورد استفاده هم باید از نظر قانونی مورد تایید قرار گیرد، به عنوان مثال استفاده از کاربری مسکونی برای کسب و پیشه ممنوع است که درصورت مشاهده پرونده‌ای تشکیل و به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌شود و رأی به تعطیلی محل صادر خواهد شد، البته اجرای این حکم بر عهده شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت کسبه در محل‌های فاقد پروانه کسب غیرقانونی است، افزود: بر اساس بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این نهاد مکلف به جلوگیری از فعالیت در محل‌های کسب فاقد پروانه ساختمانی یا پایان کار است.

مدیرکل امور حقوقی شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای تمام محل‌های کسب که کاربری تجاری دارد، متصدیان آنها باید با دریافت مجوز به صورت صدور پروانه‌ساختمانی یا گواهی پایان کار از شهرداری، مشغول به فعالیت شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید شرایط را تسهیل کند تا محل‌های کسب و پیشه رونق بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: صدور پروانه کسب از وظایف اتحادیه صنوف است و شهرداری تنها به استناد تبصره ماده ۳۰ قانون نظام صنفی و بنا به اعلام اتحادیه‌ها و تصویب هیئت عالی نظام انجام خدمات صنفی می‌تواند حسب مورد به انجام خدمات بپردازد.

وی در ادامه به دریافت عوارض مشرفیت اشاره کرد و گفت: املاکی که به واسطه تعریض معابر مجاور، موقعیت آنها دارای ارزش‌افزوده می‌شود، در صورت تصویب شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری مشمول پرداخت عوارض مشرفیت به میزان ۲۰ درصد ارزش روز زمین که شامل مرغوبیت و عوارض محل است، خواهند شد.

مدیرکل امور حقوقی شهرداری اصفهان اظهارکرد: ارزش‌افزوده برای املاک به واسطه تعریض معبر، احداث معبر و میدان در مجاورت ملک ایجاد می‌شود.

کد خبر 336622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.