تخصیص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار در گلپایگان

گلپایگان- سرپرست فرمانداری گلپایگان گفت: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان ۹ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمدرضا توسلی در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر، اظهار کرد: طرح هادی روستای فرج آباد با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان با همکاری بنیاد مسکن، بخشداری و دهیاری اجرا شد.

وی با بیان اینکه ساختمان اتاق اصناف شهرستان در زمینی به متراژ دو هزار متر مربع و با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است، گفت: از سوی اصناف گلپایگان دو میلیارد تومان هزینه برای احداث این ساختمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اتاق اصناف شهرستان دارای پنج  هزار واحد صنفی است که این تعداد توسط ۲۱ اتحادیه ساماندهی می‌شوند.

در ادامه این آیین حیدرعلی گل‌محمدی اظهار کرد: با مجهز شدن ۶۷ هکتار از اراضی کشاورزی روستای ضامن آباد و رباط ابوالقاسم به سیستم آبیاری کم فشار، ۴۹۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که از این میزان ۳۶۵ میلیون تومان این اعتبارات از بودجه دولتی و ۷۴ میلیون تومان از بخش خصوصی تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در یک هزار و ۴۵۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با اعتبار ۹ میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت شده است.

گل‌محمدی با بیان اینکه طرح مطالعاتی پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار در حال بررسی است، گفت: در روستای فاویان ۱۷ هکتار از اراضی به طرح آبیاری قطره‌ای و ۱۵ هکتار به سیستم  آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی با بیان اینکه طرح آبیاری تحت فشار در ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای ماکوله اجرا شد، افزود: طرح انتقال آب به روستای ماکوله ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار در برداشته که ۲۵۰ میلیون تومان آن از بخش اعتبارات دولتی تامین شده است.

کد خبر 336611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.