ثبت اطلاعات چهارمیلیون و ۳۰۰ هزار اصفهانی در سامانه "سیب"

سرپرست گروه توسعه شبکه بهداشت محیط استان اصفهان گفت: تاکنون اطلاعات چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در سامانه "سیب" (سامانه یکپارچه خدمات سلامت) ثبت شده است.

رسول حمامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های مراکز بهداشتی و درمانی شهر اصفهان اظهار کرد: از ابتدای برنامه تحول نظام سلامت تاکنون تمام مراکز خدمات جامع سلامت به لحاظ فرایندی و با برخورداری از کارشناس تغذیه و کارشناس سلامت روان خدمات ارزنده‌ای را به مراجعه‌کنندگان ارایه داده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۱ مرکز فعال بهداشتی در شهر اصفهان گفت: باید توجه داشت که طی چهار سال اخیر ۹۰ درصد از مراکز بهداشتی استان اصفهان بهسازی و نوسازی شده و ساختار فیزیکی آنها مطابق با استانداردهای روز دنیا بهبود یافته است.

بهره‌برداری از مرکز بهداشت در حاشیه و بافت فرسوده شهر اصفهان

سرپرست گروه توسعه شبکه بهداشت محیط استان اصفهان با بیان اینکه بهره‌برداری از مراکز بهداشت در محلات حاشیه‌ای و بافت فرسوده شهر اصفهان در دستور کار است، افزود: از این رو در حال حاضر مراکز خدمات جامع سلامت در محله ولدان، مرکز بیت المقدس در خیابان امام خمینی(ره)، خدمات جامع سلامت کوجان در محله کوجان، مرکز سلامت حصه در اتوبان و محله حصه، مرکز محله کارلادان در خیابان آتشگاه، مرکز بهارستان در محله بهارستان و مرکز خدمات جامع سلامت دهنو در حال بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: مرکزخدمات جامع سلامت خوراسگان و سپاهان‌شهر نیز در دست اجرا است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمامی ضمن اشاره به سامانه "سیب" (سامانه یکپارچه خدمات سلامت) نظام سلامت گفت: این سامانه در مراکز بهداشتی استان اصفهان راه‌اندازی شده است که در قالب این سامانه اطلاعات مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود تا بتوان خدمات بهداشتی بهتری را به آنها ارایه داد.

وی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در سامانه "سیب" ثبت شده است، تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی بوده‌اند.

سرپرست گروه توسعه شبکه بهداشت محیط استان اصفهان ادامه داد: در پرونده‌های الکترونیک سلامت افراد با رویکرد بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون شناسایی شده و غربالگری سرطان هم مورد برسی قرار می‌گیرد.

اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر نیازمند اعتبار است

وی در زمینه ارایه خدمات پزشکی به جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در مناطق شهری و پزشک خانواده در مناطق روستایی نیز گفت: در استان اصفهان پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی و برای اجرای این طرح در روستاها نیز در حال بررسی و برنامه‌ریزی هستیم و اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اصفهان نیازمند اعتبار است.

حمامی با تاکید بر اینکه سامانه "سیب" تنها در مراکز خدمات جامعه سلامت و پایگاه‌های سلامت استان اصفهان فعال است، تصریح کرد: برخی شرکت‌های خصوصی با ارسال پیامک در صدد جمع‌آوری اطلاعات شهروندان به بهانه ثبت‌نام در سامانه "سیب" هستند که مردم نباید به این شرکت‌ها اعتماد کنند.

وی اضافه کرد: برخورد با شرکت‌های خصوصی متخلف در حوزه ثبت‌ اطلاعات شهروندان با استفاده از نام سامانه "سیب" در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 336592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.