اجرای برنامه‌های دهه فجر با مشارکت حداکثری شهروندان

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ایام الله دهه فجر را فرصتی مغتنم جهت ظهور و بروز توانمندی‌های سازمان های خودجوش مردمی دانست و گفت: امسال برنامه‌های دهه‌فجر با مشارکت حداکثری شهروندان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، مرتضی رشیدی اظهارکرد: حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های شهروندان در قالب سازمان‌های مردم نهاد نه تنها به معنای کاهش وظایف و مسئولیت‌های مدیریت شهری نبوده بلکه به نوعی ارتقاء کیفیت اداره شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهروندانی که خود را شریک در اجرای برنامه‌ها و اداره امور شهر می‌دانند بی شک احساس تعلق بیشتری نسبت به شهر خود پیدا می‌کنند، گفت: افزایش حس تعلق شهروندان به شهر همواره جزء اهداف مدیریت شهری است.

وی ارتقاء مشارکت‌های مردمی و افزایش تعامل مدیریت شهری با سازمان های مردم نهاد را نیازمند بسترسازی دانست و افزود: ارتقاء مشارکت شهروندان در اداره شهر در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... نیازمند بسترسازی توسط نهادهای اجرایی بوده و با فراهم آمدن این فرصت‌ها و بسترسازی‌های مناسب شهروندان قادر خواهند بود جلوه‌های توانمندی و مشارکت خویش در اداره امور شهر را به نمایش بگذارند.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تشکل‌های خودجوش مردمی در قالب‌ مشورتی و کمک به تصمیم‌سازی در برنامه های شهری پیش رو و مطالبه‌گری عمومی می‌توانند به عنوان بازوی پر توان مدیریت شهری در کنار مسئولان ایفای نقش کنند.

رشیدی ایام الله دهه فجر را فرصتی مغتنم جهت ظهور و بروز توانمندی های سازمان‌های خودجوش مردمی دانست و گفت: امسال برنامه های دهه‌فجر با مشارکت حداکثری شهروندان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین ویژگی برنامه‌های دهه فجر امسال مردمی بودن و مشارکت جدی سازمان‌های مردم نهاد در اجرای این برنامه‌ها است، گفت: حضور جوانان و نوجوانان دهه 70 و 80 یعنی نسل سوم و چهارم انقلاب در اجرای برنامه‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های امسال خواهد بود.

وی بصیرت جاری در اجرای برنامه‌های مشارکتی را از ویژگی‌های منحصر به فرد این اقدامات قلمداد کرد و گفت: محتوای برنامه‌های دهه فجر بر اساس اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتضائات روز دنیا پیش بینی شده است.

رشیدی استراتژی و چشم‌انداز پیش روی شهرداری اصفهان در مشارکت با تشکل‌های مردمی را در دو حوزه توانمندسازی و شبکه‌سازی بیان و خاطرنشان کرد: در زمینه توانمندسازی اقداماتی در جهت تخصصی کردن اعضاء تشکل‌ها و در بحث شبکه‌سازی اقداماتی در راستای اجرای برنامه‌های گروهی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

کد خبر 336550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.