خانه‌های ترویج صنایع دستی جایگزین خانه‌های ایرانی می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان گفت: تعدادی از خانه‌هایی که در تملک اداره میراث فرهنگی است به خانه‌های ترویج صنایع دستی تبدیل می‌شود.

جعفر جعفرصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ۲۰۰ رشته صنایع دستی در استان اصفهان وجود دارد، اما از این میان تنها حدود ۶۰ الی ۷۰ رشته مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از جمله برنامه های اداره میراث فرهنگی در راستای ترویج و احیای صنایع دستی، راه اندازی خانه های ترویجی این صنایع است، که قرار است تعدادی از خانه هایی که در تملک میراث فرهنگی قرار دارد را با مشارکت هنرمندان فعال در این رشته ها به خانه ترویجی صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای فاز نخست این طرح حدود ۱۰ خانه ترویج صنایع دستی پیش بینی شده است، اظهار کرد: نخستین خانه، خانه ایرانی است که در آن به تعدد رشته ها با چیدمانی ایرانی پرداخته می شود، سایر خانه های تخصصی ترویجی نیز به ارایه هنرهایی مانند فلز، نساجی، رودوزی های سنتی، نگارگری و ... می پردازد.

وی در خصوص زمان بهره برداری از این طرح گفت: اگر واگذاری این خانه ها سریع تر انجام شود، امیدواریم در نیمه نخست سال آینده بتوانیم از آن ها بهره برداری کنیم.

جعفرصالحی همچنین از آغاز طرح خانه خلاقیت و نوآوری صنایع دستی خبر داد و گفت: این طرح به منظور ایجاد نوآوری و شکوفایی در حوزه صنایع دستی در کشور آغاز شده است که از جمله آن ها خانه "بهزاد" در تهران و خانه "قزوینی ها" در اصفهان است. در این مراکز مباحث خلاقانه و نوآورانه در حوزه صنایع دستی اعم از تولید، آموزش، بازاریابی، بازارداری، مشتری مداری و تمامی مباحث مرتبط با این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 336538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.