احمدی نژاد پلنگ صفتی می کند/ انقلاب برای برخی حکم سفره داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی برخی به دنبال منافع شخصی خود بودند، گفت: برای این افراد انقلاب حکم سفره ای را داشت که از آن روزی بخورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسین صفارهرندی شامگاه یکشنبه  در جلسهای با عنوان «پیشرفت و عدالت در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران» در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهر جدید بهارستان اظهار کرد: مرور حوادث و وقایع آن زمان شیرینیهایی دارد  در روزهایی که امام در مدرسه رفاه و علوی مستقر شدند اتفاقات زیبایی می‌افتاد، البته رویدادهای ناخوشایندی هم رخ می‌داد که روشن کننده راه بود، بخش قابل توجهی از مردم شانههایشان زیر بار امانت بزرگ انقلاب آمد، این افراد از سال ۵۶ در صحنههای مختلف حاضر بودند؛ یکی از آنها قیام مردم اصفهان بود که منجر به حکومت نظامی شد.

وی اضافه کرد: زمانی که امام بازگشت، مردم برای دیدار با ایشان از سراسر نقاط کشور میآمدند و برای این دیدار سر و دست می شکستند، ازدحام جمعیت در مدرسه علوی به قدری بود که گاهی خطر آسیب دیدن مردم حس میشد و بسیاری از افراد از این عشق جانشان را نیز از دست دادند.

برخی دنبال منصب بودند

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بسیاری از افراد از نقاط دور دنیا مانند دانمارک و همچنین مناطق عشایرنشین محموله‌های غذایی می آوردند به این نیت که امام بتوانند از مهمانانشان پذیرایی کنند، اینها را به این دلیل گفتم تا بدانید بخش قابل توجهی از ملت ایران همین افراد هستند تا جایی که از مال و دارایی خود گذشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در آن روزها افراد دیگری هم برای ملاقات امام می آمدند، گفت: برخی افرادی که به دیدار امام می‌آمدند ظواهر دینی نداشتند، به عنوان مثال فداییان خلق (کمونیست‌ها) به دیدار امام میآمدند، این افراد می‌گفتند ما با امام حرف داریم و باید حرفهایمان را بزنیم، اینها می گفتند ما سوابق مبارزاتی و زندان داریم و برخی از چهره‌های شاخص ما در زندان کشته شدهاند، در نهایت ما در این مبارزات سهم داریم و آمدیم ببینیم سهم ما از انقلاب چقدر است؟

صفار هرندی اضافه کرد: دکتر شایگان، وزیر دولت دکتر مصدق از دولتمردان خوش نام و چهرهای ملی بود، زمانی که خبر نهایی شدن انقلاب به این فرد رسید به ایران آمد و نزد امام رفت، امام نیز همانند سایر مهمان‌ها از ایشان استقبال کردند، در ادامه آقای شایگان گفت که "حضرت آقا زمانی که حکومت شاه سرنگون شود شما میخواهید جمهوری راه اندازی کنید، بسیاری از افراد به من گفتند افرادی که راه و چاه را در حکومت بدانند در این نظام نیستند و من باید بیایم و اولین رییس جمهور پس از پیروزی باشم، اما امام فرمودند "نه آقا از سن و سال امثال شما گذشته است و این کارها نشاط جوانی می خواهد." آقای شایگان بعد از ملاقات با امام دوباره به خارج رفت، برای بعضی ها انقلاب به معنی سفره ای بود که مناصبی پهن شده و می خواستند از آن بهره‌مند شوند.

ما برای انقلاب چه کردیم؟

صفارهرندی تصریح کرد: متاسفانه برخی در جایگاههای انقلاب نشستهاند، اما حق این جایگاه را ادا نمیکنند، این درحالی است که میلیونها خانواده، شهید دادند تا این نظام پایدار باشد. بر این اساس، نباید بگوییم انقلاب برای ما چه کرده بلکه باید بگوییم ما برای انقلاب چه کرده ایم؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عناصر راه گم‌کرده افزود: این افراد سابقه خوبی دارند و تا دوران پیروزی دفاع مقدس نیز سوابق سالم خود را حفظ کردند، اما از جایی احساس کردند که سرشان بی کلاه مانده است و شروع به تقاضای سهم خواهی کردند، همین زمان بود که راهشان از انقلاب جدا شد، چنین فردی نامه هتاکانه‌ای به رهبری می نویسد و موارد صحیح و غلط را با هم مخلوط می‌کند و می‌گوید چرا من روی کرسی ریاست فلان جا نیستم؟

وی اضافه کرد: از این رفیقان نا اهل کم نبوده‌اند، اما همیشه به این افراد احترام گذاشتهایم، زمانی هم که رای میخواستند آرایمان را به اسم ایشان دادیم، اما امروز می‌بینیم که این افراد ناسپاسی می‌کنند، امروز در خانه رهبری پرچم میزنند و بعد ۱۱ روز خانه نشین می‌شوند، من رفیق دوره دانشجویی ایشان بودم و ۴۱ سال ایشان را می شناسم، اما از یک جایی احساس می کند همه سفره باید مال او باشد.

پلنگ صفتی می کنند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تو رییس جمهور مملکت بودی و حالا امروز پلنگ صفتی می کنی؟! به دنبال این هستی تا در قله‌ای که هستی ماه را پایین بکشی؟

صفارهرندی اضافه کرد: بنی صدر مقام دوم کشور بود و به برکت انقلاب وی در جایگاهی نشست که در خواب هم نمیدید، این درحالی بود که در گوشهای از پاریس گوشه گیر شده بود، این فرد در نوشتن قانون اساسی دخیل بود و گفته شده بود طبق قانون، مقام نخست ولی فقیه است، اما این مقام دوم بودن آنقدر برای این فرد سخت بود که می گفت برویم در خیابان و بگوییم کدام فرد هواداران بیشتری دارد؟ این درحالی بود که این فرد به دلیل اتصال به این جایگاه انتخاب شده بود و حالا صحبتهای این چنین می کرد. بعد از این امام خطاب به رییس ستاد نیروهای مشترک نوشتند «ایشان مسئولیت فرماندهی کل قوا را ندارند»، وی ترسید و درحالی که رییس جمهور بود رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: چرا فردی که به رهبر نامه مینویسد، قبل از آن در رسانه ها منتشر شده است؟ قبلا سهم این افراد داده شده و این درحالی است که ۸ سال این فرد مسئولیت بزرگی داشته است، حالا چون مسئولیت دل به خواهت مقدر نشد باید پنجه به چهره آفتاب بکشی؟

صفارهرندی با اشاره به مدیریت امام(ره) در دوران انقلاب گفت: در زمان حاضر رهبر انقلاب راه امام را ادامه می دهند و این درحالی است که کشورهای متعددی دل در گرو امام و رهبری دارند، آن وقت این فرد دوره زعامت امام را به رخ رهبری می کشد! 

برخی احترام خود را نگه نمی دارند

وی اضافه کرد: سن این افراد از ۸۰ سالگی هم بالا رفته، اما نمیتوانند احترام خود را نگه دارند ای کاش از این مردم کوچه و بازار مروت یاد میگرفتند، زمان امام حسین(ع)، یارشان در هنگام جان دادن میپرسد آیا شما از من راضی هستید؟ این نشان از اوج وفاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کدام یک از ما است که گلهای نداشته باشد، در صورتی که این مشکلات ناشی از انحرافات برخی مقامات و مسئولان است، اما جایی که احساس خطر میشود همین مردم و شما هستید که میگویید امروز روز نقد نیست و باید از نظام حمایت کرد، امروز روز «رو کم کنی» دشمن است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:این اغتشاشات زودتر از فتنه ۸۸ جمع شد، البته بسیاری از خودیها که حرف درستی هم میزدند میگفتند نباید گرانی باشد و ... البته هنوز وقتش نرسیده که صحبتهای خصوصیمان را در ملا عام بگوییم تا نامحرمان نیز از این مسائل آگاه شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبری در سال ۸۸ به میرحسین موسوی نصایح زیادی کردند و زمانی که فتنه ۸۸ آغاز شد مقام معظم رهبری میرحسین موسوی را فرا خواندند و به او تاکید کردند که "شما که از جنس انقلاب هستید این کارها از شما بعید است که اردوکشی خیابانی به راه بیندازید چراکه اگر کسانی معترض هستند باید از مجاری قانونی مانند شورای نگهبان اقدام کنند. ممکن است شما اردوکشی خیابانی به راه بیندازید اما کسان دیگری سوار کار می‌شوند و آن وقت اوضاع از دست شما خارج می‌شود." اما میرحسین موسوی گوش نکرد و مدعی بود که مردم احساس می‌کنند صدایشان شنیده نمی‌شود به همین دلیل به خیابان‌ها می‌آیند.

خیال باطل رفع مشکلات با توافق موشکی

صفارهرندی با اشاره به برجام تصریح کرد: رهبری هم این برجام را قبول نداشتند اما زمانی که رییس جمهوری اصرار کردند رهبری هم پذیرفتند اما ایشان خطوطی را مشخص کردند که مبادا از اینها تجاوز شود، امروز به این نتیجه رسیدیم که از برجام آبی گرم نشد! پس چرا این راه را ادامه می دهید؟ حال امروز می گویند اگر بر سر موشکها توافق کنیم مسائل و مشکلات حل میشود.

وی اضافه کرد: همین موشکها بود که داعش را نابود کرد و عاملی برای اقتدار و امنیت کشور شد، امروز میگویند ما خودمان را خلع سلاح کنیم، آن روز است که فرصت مناسبی برای شروع جنگ فراهم می شود، این موضوع در لیبی هم رخ داد و کم کم سلاحهایشان را جمع کردند. خلع سلاح مقدمه جنگ است و این را بچه ها هم میدانند، چرا برخی بزرگها خودشان را به نادانی زدند و آدرس غلط به مردم میدهند؟

برخی خود را در دام شیطان رها کردند

صفارهرندی در پاسخ به اینکه احمدی نژاد از نیروهای انقلاب رای گرفته و امروز چرا مقابل رهبری ایستاده است، گفت: ما بابت آنچه در گذشته انجام داده ایم پشیمان نیستیم، همین حالا هم اگر قرار باشد سابقهای از دولت نهم در مقایسه با دولتهای قبل و بعد بگویم کارنامه ای درخشان است، البته عده ای میگویند در آن دوره طعم خدمت و عزت را چشیدیم، البته این درست است.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند ۸ سال از عمر این ملت تباه شد، افزود: این صحبت صحیح نیست چرا که اقدامات فرهنگی، عمرانی و ... خوبی در این دوره انجام شد. به عنوان مثال ظرف یک سال بسیاری از پروژههای فرهنگی که ۱۷ سال خاک میخورد به سرانجام رسید.

صفارهرندی اضافه کرد: فکر نکنید ما در قبال افرادی که خراب شدند مسئول هستیم، این در حالی است که دیگران اعتبار خود را از انقلاب به دست آوردند، اینها نیز انسان هستند و کشش انسانی و شیطانی را با هم دارند، امید است خداوند همه ما را از این آفت در امان بدارد.

وی با اشاره به قصه مفاسد اقتصادی که به جان کشور افتاده است، افزود: اوایل دهه ۷۰ در دوره اصلاحات، در دولت احمدی نژاد و دو دوره فعلی نیز چنین مشکلات اقتصادی بوده است، متاسفانه دست چنین افرادی باز است و مشکلات زیادی در حوزه نظام بانکی و پولی، بودجه بندی، قوانین و ... داریم و چون این موارد حل نمیشود، عدهای این پولها را غارت میکنند، در نهایت پس از این دستگاه قضایی وارد میشود.

اراده دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی افزود: در این دستگاه اراده برای مبارزه با مفاسد بیشتر است و در همین دوره بود که معاون رییس جمهور، فرزند عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برادر معاون رییس جمهور فعلی و برادر رییس جمهور تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، البته همیشه اشکالاتی هم به اداره قضایی وارد بوده است.

صفارهرندی اضافه کرد: خوشبختانه معاون اول قوه قضاییه که البته اصفهانی هم هست، این فهم را داشتهاند که میان دانشجویان بروند و نشان بدهند که مسئولِ خادم مردم هستند، خود رییس دستگاه قضا نیز نشستی با دانشجویان داشتند و درد و دل ها را شنیدند. از این رو شایسته است تا از این افراد حمایت شوند، حتی رییس دستگاه قضا اعلام کرد نام قاضی فاسد را اعلام می کنیم، این خواستهای بود که سالها دنبال می شد و در صورتی که این مهم اجرایی شود کسی جرات نمی کند به سمت مفسده برود.

کد خبر 336532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.