۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
جوانان نطنزی صاحب کار می‌شوند

نطنز- فرماندار نطنز گفت: در راستای حمایت از افراد با انگیزه و دارای ایده و طرح جهت اشتغالزایی مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب طرح مشاغل خانگی به ۵۸۱ نفر در سطح شهرستان پرداخت شده است.

یوسف حسنی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، با بیان اینکه رفع مشکلات اشتغال یکی از برنامه های اصلی دولت است، اظهار کرد: دولت دوازدهم جهت ایجاد اشتغال پایدار اقدام به پرداخت تسهیلاتی برای افراد جویای کار کرده که در این خصوص سهم شهرستان نیز رقم خوبی است.

وی افزود: در راستای حمایت از افراد با انگیزه و دارای ایده و طرح جهت اشتغالزایی مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب طرح مشاغل خانگی تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری به ۵۸۱ نفر در سطح شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار نطنز با اشاره به ثبت نام وام اشتغال روستایی گفت: در قالب طرح‌های فراگیر نیز تسهیلاتی خوبی به متقاضیان پرداخت می شود که سقف این وام‌ها محدویت نداشته و متقاضیان با ارایه طرح و ثبت در سامانه "کارا" می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: این شهرستان از جمله شهرهایی است که در حوزه ایجاد اشتغال و به کارگیری افراد بیکار موفق عمل کرده است و جزء شهرستان های برتر استان اصفهان به شمار می رود.

حسنی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در شهرستان گفت: ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروهای کار جوان بین ۲۰ تا ۳۵ سال از اهداف طرح تکاپو است.

وی گفت: در طرح تکاپو به عنوان بسته حمایتی دولت بر ای ایجاد اشتغال، تاکنون ۱۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و برای طرح های توجیهی نیز تا سقف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در کارگروه مصوب و به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

وی گفت: سود تسهیلات سالیانه ۱۸ درصد است، برای متقاضیان در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۲ درصد و در روستاها ۴ درصد به صورت یارانه ای اختصاص می یابد.

کد خبر 336496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.