گام ۱۰۹ میلیارد تومانی شورای شهر برای آینده اصفهان

۸۴ میلیارد تومان برای خرید پساب و تصفیه ثانویه مورد نیاز فضای سبز شهر اصفهان و ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی از جمله لوایحی بود که امروز در شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

نایب رییس شورای شهر اصفهان در خصوص این مصوبات به خبرنگار ایمنا گفت: پنج هزار هکتار فضای سبز در سطح شهر اصفهان وجود دارد که باید تحت هر شرایطی آنها را حفظ و نگهداری کرد، زیرا مأموریت این فضاها تولید اکسیژن برای اصفهان است.

علیرضا نصر اصفهانی ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و جاری نبودن آب در زاینده رود و عدم دسترسی مناسب به آب های زیر زمینی باید به سمت استفاده از آب جایگزین حرکت کنیم. بر همین اساس تلاش هایی برای تأمین آب از تصیفه پساب در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت و شورای شهر نیز خود را ملزم به رصد چنین اقداماتی می‌داند تا گام های موثرتری را برای آینده برداریم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در روند بررسی بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان، اعتبارات در نظر گرفته از سوی معاونت خدمات شهری در جهت حفظ سبزینگی شهر اصفهان، مورد بررسی قرار گرفت، اگرچه امکان افزایش سرانه فضای سبز برای سال آینده وجود ندارد، اما تمام تلاش خود را برای حفظ فضای سبز فعلی به خرج خواهیم داد، در این راستا ردیف اعتباری ٨۴ میلیارد تومانی برای خرید پساب و تصفیه ثانویه مورد نیاز برای فضای سبز به تصویب رسید.

نصراصفهانی از ​رشد ۶۰ درصدی بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی اصفهان خبر داد و گفت: اتفاقات تلخ و ناگواری همچون آتش سوزی پلاسکو، زلزله کرمانشاه و ... در کشور، مدیریت شهری اصفهان را برآن داشت تا نسبت به مدیریت بحران اقدامات موثری انجام داده و تجهیزات سازمان آتش نشانی را به روز کند.

وی گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی برآورد کرده بود که تأمین این مبلغ به صورت یک جا برای شورای شهر میسر نبود، بنابراین قرار بر این شد تا در طی چهار سال، بودجه ای به این موضوع اختصاص یابد. بر همین اساس بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات آتش نشانی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که این عدد، نسبت به سال جاری ۶۰ درصد رشد داشته است.

نایب رییس شورای شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: زمینه خرید وسایل مورد نیاز آتش نشانی فراهم شود تا در بخش تقابل با اتفاقات غیرمترقبه و جلوگیری از خسارات به شهر، آمادگی کامل را داشته باشیم.  

مسیرهای دوچرخه سواری در اصفهان توسعه می‌یابد

نصراصفهانی با اشاره به ضرورت رونق دوچرخه سواری در اصفهان گفت: اگر به دنبال رونق دوچرخه سواری در سطح شهر هستیم، باید برای مناسب سازی مسیرهای آن نیز برنامه ریزی کرده و شرایط ایمنی را برای دوچرخه سواران فراهم کنیم، زیرا مهم ترین زیرساخت دوچرخه سواری در شهر ایجاد خطوط به هم پیوسته شهری است که در این خصوص اقداماتی در سال های گذشته صورت گرفته، اما به کندی پیش رفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم علاوه بر ایستگاه‌هایی که در حال حاضر موجود است، شرایطی را فراهم کنیم تا همه کسانی که دوچرخه دارند به استفاده از آن ترغیب شوند.

نایب رییس شورا ادامه داد: شورای شهر اصفهان مخالف کاهش تعداد ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر است، اگر این ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد باید آسیب شناسی شود. لازم است علت استقبال نکردن شهروندان از برخی از ایستگاه های دوچرخه بررسی شده و تبلیغات مناسب در مورد آنها انجام شود تا ایستگاه هایی که راکد هستند، نیز فعال شوند.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر لایحه ۸۴ میلیارد تومانی برای خرید پساب و تصفیه ثانویه مورد نیاز برای فضای سبز و اختصاص ۲۵ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات آتش نشانی به تصویب رسید. در این جلسه تغییر ضرایب عوارض زیربنا و پذیره ساختمانی نیز به تصویب اعضای شورای شهر رسید. 

کد خبر 336484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.