نصر اصفهانی: شرایط اصفهان خوب نیست

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرایط اصفهان خوب نیست به طوری که در برخی موارد میزان آلاینده‌های اصفهان نسبت به تهران با توجه به وسعت آن، بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی امروز -یکشنبه- شورای اسلامی شهر ضمن عرض تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی چهار رکن اساسی انقلاب اسلامی است که در این روزهای خوب باید ببینیم این شعارها که به دنبال آن بوده‌ایم چقدر محقق شده است و بر این اساس امروز چه رسالت و مسئولیتی در پیش داریم که باید دنبال کنیم.

وی ادامه داد: جا دارد از مردم سپاسگذاری کنیم که یاران وفاداری برای انقلاب بودند و هنگامی که این انقلاب در مسیر خود با مشکلی مواجه می‌شد با ایثار و حضورشان، انقلاب را اداره و همراهی کردند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: مسئولان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب قدر مردم را بیش از گذشته بدانند و به خواسته هایشان توجه کرده، مشکلاتشان را بیشتر در نظر بگیرند و موانعی که بر سر راه توسعه این کشور است را با عزم جزم و استفاده از همه توانمندی‌های نیروهای انسانی و تفکرات این نظام و کشور دنبال کنند.

وی مدیریت مصرف آب را یکی از ارکان توسعه کشور دانست و افزود: اگر می‌خواهیم خودمان را به عنوان یک کشور توسعه یافته معرفی کنیم و در این مسیر گام برداریم برای رسیدن به آن باید مصرف آب را مدیریت کنیم، اما طبق اخبار اعلام شده شرایط خوبی نداریم.

 نصر اصفهانی تصریح کرد: نزولات آسمانی در کشور کاهش یافته و وضعیت خوبی در کشور ندارد، بنابراین مسئولان باید شفاف و روشن و با صداقت در این مورد با مردم صحبت کرده و مشکلات را با صراحت بیان و مردم را به مشارکت در صرفه جویی از این نعمت الهی دعوت کنند.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز در شهر، محله، خانه و رفتار شهروندان ساری و جاری است، رفتار صرفه جویانه در مصرف آب نیست، بنابراین باید در این زمینه هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه از نفت به عنوان طلای سیاه، فضای سبز به عنوان طلای سبز، زباله به نام طلای خاکستری و آب به عنوان طلای آبی یاد می شود، تاکید کرد: باید قدر این طلا را بدانیم و علاوه بر اینکه خودمان، زمینه آموزش‌های لازم به شهروندان درخصوص مصرف آب را فراهم کنیم. در همین راستا از برنامه سازان صدا و سیمای مرکز اصفهان و کشور، دست اندرکاران و گروه های تبلیغاتی و سازمان آب و فاضلاب درخواست داریم نسبت به آموزش های لازم شهروندان در این زمینه عمل کنند، زیرا اگر امروز صرفه‌جویی در مصرف این طلای گران بها را نداشته باشیم در آینده به طور حتم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

نصراصفهانی تصریح کرد: با توجه به اینکه از یک سو خواسته‌های شهروندان روز به روز افزایش پیدا می‌کند و از سویی اصفهان در مسیر توسعه قرار گرفته، باید از ظرفیت بخش خصوصی و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم. باید برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در پروژه های شهری و توسعه ای بیندیشیم و برنامه‌ریزی کنیم و بدانیم رمز موفقیت امروز اصفهان، شهری که سودای توسعه دارد، این است که شرایطی را ایجاد کند تا بخش خصوصی در شهر و کشور سرمایه گذاری کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: موضوع دیگری که غفلت از آن آینده زیانباری را برای ما رقم می‌زند تقابل با آلاینده های زیست محیطی است؛ طبق اخبار واصله و آنچه که مشهود است، شرایط اصفهان خوب نیست به طوری که در برخی موارد میزان آلاینده‌ها و آلودگی نسبت به تهران با توجه به وسعت آن، بیشتر بوده است و مراکز سنجش هوای شهر نیز در وضعیت هشدار و بحرانی و به مراتب بدتر از وضعیتی است که شهر تهران و سایر کلانشهرها داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهری که روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه اعم از ۶۰۰ هزار خودرو و ۵۰۰ هزار موتور سیکلت در آن تردد می‌کند، پیامدی جز آلودگی ندارد، بنابراین امیدواریم همه دستگاهها و متولیان شهر به این مهم توجه داشته باشند تا بتوانیم در تقابل با آلاینده‌های زیست محیطی بیش از گذشته توفیقاتی را به دست آوریم.  

کد خبر 336466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.