همه بلایای ریزگردها در شرق اصفهان

عضو کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: انتشار ریزگردهای ناشی از وجود عناصر سنگین سرب و جیوه در اراضی شرق اصفهان منجر به افزایش بیماری‌های سرطانی و ام. اس شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در جلسه علنی امروز -یکشنبه- شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان از انواع آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی هوا، صوتی، آبی و خاکی رنج می‌برد، اظهارکرد: انتشار ریزگردهای ناشی از وجود عناصر سنگین سرب و جیوه در اراضی شرق اصفهان منجر به افزایش بیماری‌های سرطانی و ام اس شده است.

وی افزود: حرکت عمده جریان آلاینده‌ها در مسیر بادهای غرب به شرق قرار گرفته که این جریان دربرگیرنده آلاینده‌های کوره قدیمی ذوب آهن، فولاد مبارکه، سیمان سپاهان و اصفهان است، متاسفانه ضعف در تفکیک و بازیافت پسماندهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی و همچنین نامناسب بودن سرانه فضای سبز شهری از مشکلات اصفهانی‌ها است که باید راهبردها و سیاست‌های مختلفی در جهت ارتقاء کیفیت زندگی شهری اصفهان اتخاذ کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورا ادامه داد: آموزش، فرهنگ سازی، توسعه راهکارها و ایجاد فناوری‌های کاهنده آلودگی‌، مدیریت صحیح مهار آلودگی شهر، کاهش مصرف انرژی، آب، پسماند و تفکیک در مبدأ و ساماندهی فعالیت‌های آلاینده و طراحی منظر شهری با گیاهان کم آب می‌تواند از جمله راهبردها جهت کنترل موضوع باشد.

زندآور با اشاره به سیاست های موثر در جهت ارتقاء کیفیت زندگی شهری تاکید کرد: مشارکت عمومی در حفظ محیط زیست، رعایت تقسیم وظایف و نقش دستگاه های مختلف متولی در این موضوع، لزوم تهیه طرح جامع برای مقابله با آلودگی‌های مختلف هوا، آب، خاک، صوتی، بصری و نظارت دقیق بر رعایت استانداردهای زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین تمام سمن ها باید توانمندی های خود را در جهت ارتقاء کیفیت زیست محیطی به کار گیرند و حمایت از محلات و مناطقی که مسائل زیست محیطی را تشویق می‌کنند نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر گفت: نظارت دقیق بر رعایت استانداردهای زیست محیطی، جذب سرمایه بخش خصوصی برای تأمین فناوری‌های بازدارنده آلودگی هوا، مدیریت جمع آوری، حمل و بازیافت پسماند به بهترین شکل، استفاده از فرهنگسراها و کانون‌ها به عنوان مراکز فرهنگ‌سازی و آموزش زیست محیطی، بررسی و اجرای طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی، حفظ و نگهداری از باغات و فضای سبز شهر، توجه به حفظ بافت طبیعی و تاریخی باغات و کوچه ها به ویِژه منطقه ناژوان و استفاده از انرژی های نو در تأمین انرژی منازل و بخش های تجاری باید در دستور کار قرار بگیرد.

تلاش امام (ره) برای حفظ انقلاب

زندآور ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت ورود تاریخی معمار و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی اظهار کرد: این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن مردم با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

این عضو شورا گفت: با پای گذاردن در دایره معنویت و ایثار و شهادت بود که فرزانگان از این سرزمین پاک، به سوی افلاک پر گشودند و تا نهایت تاریخ جاودانه شدند.

وی با تاکید بر اینکه دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها است و این که چه بودیم، چه می‌کردیم، چه می‌خواستیم و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم مهم است، ادامه داد: کمترین ثمره این انقلاب، گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است و این خود کم چیزی نیست.

شناسایی ابعاد انقلاب

زندآور تاکید کرد: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و همچنین، در موقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بشناسیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه مردمی بودن در انقلاب‌های دیگر هم کم و بیش دیده می‌شود، اما در انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته‌تر است، افزود: در این انقلاب، بیشتر مردم به صحنه آمدند و خواستار سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برقراری نظام اسلامی شدند. نظامی، کارگر، کارمند، کشاورز، روحانی، دانشجو و معلم، همه و همه در این انقلاب سهیم بودند و این وجه از مردمی بودن انقلاب شاخص است.

حضور دوباره مردم در ۲۲ بهمن

وی با بیان اینکه بزرگداشت پیروزی انقلاب و یوم اللّه ۲۲ بهمن به معنای بزرگداشت آرمان‌های اسلامی و اعتقادات دینی است که جوهره انقلاب را تشکیل می دهند، اظهار کرد: به عبارت دیگر حضور آگاهانه در صحنه‌های این‌چنینی از مصادیق پاسداری از ریشه‌های انقلاب است.

زندآور اضافه کرد: با توجه به این موضوع امیدواریم مردم آگاه و بیدار ایران اسلامی با شرکت گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر به دشمنان خارجی و داخلی بفهمانند که بر پیمانی که با امام بزرگ خویش در جهت تحقق بخشیدن به احکام اسلامی و بنای جامعه دینی بسته‌اند، استوار بوده و خواهند بود و هیچ توطئه نظامی، اقتصادی و فرهنگی آنها را از صحنه‌ها خارج و نسبت به اسلام و انقلاب دلسرد نخواهد کرد.

کد خبر 336461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.