فروشندگان سلاح مرگبار نمی توانند درباره توان دفاعی ایران قضاوت کنند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: فروشندگان سلاح های مرگبار به منطقه در جایگاهی نیستند که درباره توان دفاعی ایران قضاوت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، بهرام با تأکید بر حق مشروع و غیرقابل انکار کشورمان در دفاع از منافع ملی و صیانت از حریم امنیت ملی آن گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از آموزه های ملی و اسلامی در دفاع از خود و طبق اصول و اهداف مندرج در قانون اساسی بعنوان میثاق جاویدان مردم با جمهوری اسلامی ایران، ذرّه‌ای از حق مشروع خود برای تقویت توانمندی های دفاعی کشور چشم پوشی و عقب نشینی نکرده و همچنان با قدرت تمام، برنامه ها، اهداف و راهبردهای دفاعی مورد نیاز خود را بخصوص در زمینه توانمندی موشکی‌ پیگیری خواهد کرد.

​وی با اشاره به تجربیات گرانقدر و هزینه های گزاف تحمیل شده بر ملت و کشور ایران در چهار دهه اخیر، بخصوص جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی صدام علیه کشورمان، کودتا و مداخلات نظامی آشکار و پنهان قدرت‌های جهانی و مشخصاً ایالات متحده آمریکا، تبلیغات، جنگ روانی و تهدیدات مستمر سران رژیم اشغالگر علیه ملت ایران و فتنه ها و توطئه های گوناگون برخی از کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت ملی و حفظ کیان کشور و دفاع از ملت خود منتظر اجازه هیچ کشوری نمی ماند و تجربه تلخ موشک‌باران شهرهای ایران در دوره جنگ تحمیلی و کشتار مردم بی دفاع خود را هیچگاه از یاد نخواهد برد.

​سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: تجربه چهل سال اخیر نشان می دهد دشمنان انقلاب و نظام و مردم ایران برای تضعیف و کاستن از توانمندی و بنیه دفاعی و امنیتی ایران تلاش بسیاری کرده اند و همواره در صدد برقراری نوعی موازنه نظامی نابرابر و نامتوازن علیه کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: یک ایران قدرتمند نه تنها برای ملت بزرگ ایران، بلکه برای صلح و ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است. بی شک توانمندی ایران سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان جهانی و منطقه ای خواهد شد و آنها را از ارتکاب هرگونه اقدام نابخردانه ای بازخواهد داشت.

قاسمی با یادآوری موشک‌باران و حملات هوایی وحشیانه رژیم صدام علیه شهرهای بی‌دفاع و مناطق مسکونی کشورمان در دوره جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: ملت ایران هیچگاه بی‌تفاوتی و سکوت همراه با رضایت مدعیان امروز در برابر جنایات جنگی رژیم صدام در حمله به شهرها را فراموش نمی کند. مردم ایران به خوبی می‌دانند که چگونه ابرقدرت ها و قدرت‌های بزرگ که امروز در برابر توان دفاعی- موشکی ایران موضع‌گیری می‌کنند، در دوران جنگ تحمیلی چشم خود را بر روی حملات هوایی بی محابا و کشتار مردم بی گناه بستند و با دادن هواپیماهای جنگی مدرن و تقویت توان موشکی ارتش عراق با انواع موشک ها، در جنایات این رژیم شریک بودند و امروز بجای پاسخگویی صریح و شفاف به اشتباهات و خطاهای تاریخی خود، نگران توان موشکی ایران شده اند!

قاسمی افزود: باید به این زیاده خواهانی که تاریخ حوادث اخیر منطقه را به راحتی فراموش کرده اند، گفت: اگر توانمندی دفاعی ایران در دوره جنگ تحمیلی به اندازه امروز بود، چه بسا انسان های بی گناه بسیاری قربانی جنایات رژیم صدام نمی شدند و فرد دیکتاتوری مانند او نمی توانست مجموعه صلح و ثبات منطقه را دستخوش امیال غیرانسانی خود نماید.

وی با تأکید بر ماهیت بازدارندگی توانمندی موشکی کشورمان تصریح کرد: سران رژیم های متجاوز و زورگو از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی دریافته اند که یک ایران مقتدر و مستقل، زیر بار سلطه گری و زورگویی آنها نمی رود و در صورت انجام هرگونه اقدام نسنجیده با پاسخ قاطعی از سوی ایران مواجه خواهند شد.

قاسمی با اشاره مجدد به جنبه دفاعی توانمندی موشکی ایران و خطاب به کشورهای همسایه بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: این توانمندی مسلماً موجب امنیت و ثبات و مانعی برای آنانی است که خوی و خصلت تجاوزگری دارند. جمهوری اسلامی ایران در صدها سال گذشته هیچگونه سابقه تجاوز به همسایگان و کشورهای منطقه را نداشته و نخواهد داشت

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت صلح و امنیت منطقه تلاش نموده است و هر آنچه در این جنگ روانی توسط کشورهای خاصی علیه ایران مطرح می شود، در ادامه همان سیاست ایران هراسی و به نوعی ایران ستیزی است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان با ارجاع به سیاست تجاری سازی امنیت از سوی ایالات متحده و شیوه باج گیری دولت جدید آن از برخی کشورهای مرعوب گفت: آمریکا و برخی از کشورهای تولید و صادرکننده سلاح‌های مرگبار نمی توانند با فریبکاری، صدها میلیارد دلار تسلیحات ویران کننده به این منطقه حساس صادر و  همزمان در مورد توان دفاعی ایران قضاوت کنند.

کد خبر 336437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.