"نزدیک داستان" علی خدایی به چاپ دوم رسید

مجموعه داستان "نزدیک داستان" نوشته "علی خدایی" از سوی نشر چشمه به چاپ دوم رسید.

به گزارش ایمنا، آن طرف آب، پیش‌درآمد، تا خروس بخواند، تکه‌ای از شب، چند روایت معتبر از ماست‌وخیار، روزهای من و اصفهان، سگ لوبروین، عمارت خورشید، فروشگاه فردوسی، قنادی گلستان، گاراژ هند، تا سفرهای بعدی، گرمای خواب صبح، گزارش روزهای آخر، مدادها لای کتاب‌ها ماندند،«ویلای تقاطع ثریا و نزدیک داستان از عنوان‌های یادداشت‌های این کتاب است.
 
علی خدایی درباره این اثر می‌گوید: تماشا و بازی و چیدن کلمه‌ها، از شهرها، خیابان‌ها، جاده‌ها، آدم‌ها، سفرنامه‌ها، خاطرات، وزنامه‌نگاری‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها، داستان‌ها، مرده‌ها و زنده‌ها، کسانی که دوستشان دارم و با آن‌ها از زندگی لذت برده‌ام، زندگی نگاره‌های این کتاب شده است. فقط این‌که "نزدیک داستان" داستان نیست!
 
تکه‌هایی از روایت کتاب این‌گونه است:‌ آخرین ساعت‌های سی‌ام شهریور است. امروز جمعه بود. صبح به جمعه‌بازار کتاب رفتم. کتاب جنایات بشر یا آدم‌فروشان قرن بیستم را خریدم. اثر خامه‌ی ربیع انصاری است. عکس خودش را پشت‌جلد کتاب که جیبی است چاپ شده. کتاب به دلم چسبید. یکی بعضی صفحات کتاب را خط‌خطی کرده. کتاب دیوان الفت را هم خریدم. اخیراً کشفش کرده‌ام. گاهی بعدازظهر از کنار کوچه‌ای که باسم اوست رد می‌شود؛ پشت میدان. و کتاب آرزو اثر حجازی. تازگی‌ها دلم می‌خواهد از این نوع کتاب‌ها بخوانم. تاثیر این نوع نوشته‌ها در نویسندگان تازه‌کاری که برای مسابقات آماتوری داستان می‌فرستند هنوز وجود دارد. دختر فقیر پسر ثروتمند، پسر فقیر دختر ثروتمند، کاباره، فحشا، زنا، ماشین‌های آخرین مدل، بکارت، هفت‌تیر، ایدز و ... به من چه!
 
علی خدایی سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمده است و سال هاست که در اصفهان زندگی می کند. از میان شیشه، از میان مه،‌ تمام زمستان مرا گرم کن و کتاب آذر از آثار این نویسنده است. تازه ترین اثر علی خدایی نیز با نام "پل نوشت" در ابتدای سال آینده از سوی نشر چشمه منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

کد خبر 336404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.