۲۰ پروژه همزمان با دهه فجر در خوانسار افتتاح می‌شود

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: در دهه فجر امسال ۲۰ پروژه در زمینه اقتصادی، کشاورزی، عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان به بهره‎برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، سیدحسن شفعتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۵ درصد روستاهای شهرستان به شبکه دیجیتال مجهز شده است، اظهار کرد: نیمه سال آینده شبکه دیجیتال به صورت کامل در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در دهه فجر امسال ۲۰ پروژه در حوزه عمرانی، اقتصادی ، کشاورزی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از دو بانده شدن دامنه-خوانسار و  بهسازی و طرح هادی روستایی و طرح آبیاری نوین کم فشار در روستاهای شهرستان به بهره‎بردرای می‌رسد.

فرماندار خوانسار ادامه داد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب خوانسار پس از ۱۴ سال کلنگ زنی، فاز نخست آن به بهره‌بردرای می‌رسد و تاکنون برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: زمین ۱۴ واحد صنعتی غذایی تملک شده است که با افتتاح آن زمینه اشتغال ۵۵۰ نفر فراهم می‌شود، تملک زمین برای هشت واحد دیگر نیز در حال انجام است.

شفعتی با بیان اینکه یک واحد گاوداری با چهار هزار رأس دام شیرده از سوی بنیاد برکت ستاد در روستای خم پیچ خوانسار در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: طرح گاج در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع با پیگیری مسئولان شهرستان و با دستور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان از سوی بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی صدا و سیمای مرکز اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد، با راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغال هزار نفر در منطقه فراهم شده و شعار تولید و اشتغال تحقق پیدا می‎کند.

وی با بیان اینکه طرح گردشگری فرهنگی قرآنی در روستای ویست به زودی اجرا می‌شود، افزود: طرح گردشگری شهرک «زنبور و لاله» نیز از سوی بخش خصوصی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در حال انجام است، این طرح اشتغال‌زایی و درآمد اقتصادی به همراه دارد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری خوانسار در زمینی به مساحت چهار هزارمتر مربع در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود که ۶۰ درصد اعتبار برای ساخت این مجتمع فرهنگی از سوی دولت تقبل می‌شود، اظهار کرد: برای ادامه پروژه تونل خوانسار-بویین میاندشت ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال جاری تخصیص یافته است.

کد خبر 336403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.