مخالفان اشتغال زنان، نظرات سلیقه ای دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کس حق ندارد دیگران را از کار کردن منع کند و طبق قانون اساسی کشور که توسط خبرگان تدوین شده، هر گونه تبعیض ناروا منع شده است.

سهیلا جلودار زاده در رابطه با نگاه اسلام و انقلاب اسلامی ایران به اشتغال زنان، به خبرنگار ایمنا گفت: کارکردن در همه ادیان یک حق و یک وظیفه است و انسان برای زندگی بر روی این کره خاکی باید کار کند تا بتواند نیازهای اساسی خود همچون غذا، مسکن و ... را تامین کند.

وی افزود: از سوی دیگر خانم هایی که همسر یا پدرشان زندگی آنها را تأمین می کنند؛ یا دارایی هایی دارند که کفاف زندگیشان را می دهد؛ هر چند بدون کار کردن هم می توانند زندگی خود را تامین کنند، اما در صورت بیکار بودن احساس بطالت کرده و از رشد و کمال انسانی باز می مانند. بنابراین انسان تحت هر شرایطی به کار نیازدارد؛ این کار می تواند کشاورزی، تولید صنایع دستی و یا کار در ادارات و سازمانهای دولتی باشد، اما به هر حال کار به سلامتی فرد و جامعه کمک کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین بزرگوارانی که کار زن را مخالف دین می دانند، اطلاعات کافی نسبت به این بخش از حقوق انسانها ندارند. در قرآن هم ذکر شده است که «لیس للانسان الا ما سعی» یعنی  برای انسان بهره ای جز سعی وکوشش او نیست.

جلودار زاده تصریح کرد: هاجر به عنوان زن یک پیامبر نمونه خوبی برای زنان دیندار است؛ چرا که او اگر کار نمی کرد نمی توانست زمینه رشد و کمال خود را فراهم کند. تلاشهای هاجر او را به جایگاهی رساند که خداوند طواف قبر این زن را در کنار خانه خودش جزو اعمال قرار داده و «سعی هاجر» به عنوان بخشی از مناسک حج معرفی شده و انجام آن باعث تقرب مسلمانان به خدا می شود.

نماینده مردم تهران افزود: بنابراین کار امری مقدس است و چه بسیار از علمای ما که مادرانشان برای آنها مقرری می فرستادند تا درس بخوانند و بتوانند راهنمای دیگران باشند، نباید اینها را فراموش کرد.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر برخی از کارهای اداری نیز است که اساسا تنها از خانمها برمی آید و به ظرافت، دقت و برنامه ریزی زنانه نیاز دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: هیچ کس حق ندارد دیگران را از کار کردن منع کند، طبق قانون اساسی که توسط خبرگان تدوین شده، هر گونه تبعیض ناروا منع و امام راحل و رهبر انقلاب نیز همواره بر نقش اجتماعی زنان تاکید داشتند و حتی رهبری فرموده اند: «یک زن می تواند مدیریت عالی جامعه را با متانت و دقت بر عهده بگیرد».

جلودار زاده تاکید کرد: بنابراین بر اساس قانون اساسی و اصول انقلاب اسلامی، کارکردن زنان در اجتماع منافاتی با دین و انقلاب ندارد و کسانی که مخالف اشتغال زنان هستند، بر اساس تصمیمات سلیقه ای خود نظر می دهند. 

کد خبر 336390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.