راهکار بیمه سلامت برای افرادی که تاکنون بیمه نشده اند

نطنز- رییس اداره بیمه سلامت نطنز گفت: کسانی که تاکنون تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نبوده اند یا چنانچه تحت پوشش بیمه سازمان های بیمه دیگر بوده و بیمه آن ها قطع شده است، در صورتی که در بیمارستان بستری شوند، می توانند قبل از ترخیص به دفاتر پیشخوان طرف قراداد مراجعه و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

جواد تدبیری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و قابل توجه سازمان بیمه سلامت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، توانمندسازی و آگاهی بیمه شدگان نسبت به خدمات سازمان بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم شهرستان، دارای دفترچه بیمه روستایی هستند، افزود: شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر در سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.

رییس اداره بیمه سلامت نطنز گفت: بیمه شدگان در شهرهای نطنز، بادرود، طرقرود و خالدآباد هم چنین تمامی ساکنان روستاهای شهرستان نطنز در قالب صندوق روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای دفترچه بیمه رایگان هستند و سرانه بیمه آن ها توسط دولت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این تعداد بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی سه درصد فرانشیز پرداخت می کنند، تصریح کرد: تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت، بیمه شدگان ۱۰ درصد فرانشیز در بیمارستان های دولتی پرداخت می کردند.

تدبیری اجرای طرح تحول سلامت را خدمت بزرگی به بیمه شدگان به خصوص افراد روستایی و ساکنان شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد کل بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان نطنز ۲۱ هزار نفر است.

وی هدف اصلی سازمان بیمه سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت را رضایت مردم به خصوص بیمه شدگان تحت پوشش دانست و تاکید کرد: کسانی که تاکنون تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نبوده اند یا چنانچه تحت پوشش بیمه سازمان های بیمه دیگر بوده و بنا به دلایلی بیمه آن ها قطع شده است، در صورتی که در بیمارستان بستری شوند، می توانند قبل از ترخیص به دفاتر پیشخوان طرف قراداد در شهرهای نطنز و بادرود مراجعه کرده و با ارایه مدارک تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

رییس اداره بیمه سلامت نطنز با اشاره به وظایف همیاران سلامت، گفت: حدود ۲۵ نفر از مناطق مختلف شهرستان و افراد بومی در طرح همیاران سلامت شرکت کرده اند و این همیاران کسانی هستند که به صورت داوطلبانه و افتخاری و بدون ایجاد تعهد استخدام از سوی سازمان بیمه سلامت ایران در اجرای آموزش و اطلاع رسانی به بیمه شدگان شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر همکاری می کنند.

وی اجرای خدمات بهتر، آگاهی بیشتر مردم از خدمات سازمان بیمه سلامت، بهبود کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی قابل ارایه در شهرها و روستاهای دارای شرایط، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان از خدمات ارایه شده، گزارش از عملکرد مراکز درمانی و بهداشتی را از جمله فواید این طرح عنوان کرد و افزود: طرح همیاران سلامت یک نوع مشارکت اجتماعی نیز محسوب می شود که داوطلبان علاقمند به آن  در یک طرح ملی و محلی شرکت فعال دارند.

کد خبر 336296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.