دشمن به دنبال استحاله فرهنگی نظام است

شهرضا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و مبارزه با ارزش‌های دینی و مذهبی و فرهنگی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، آیت الله عبدالمحمود عبدالهی ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت آغاز دهه فجر و فرارسیدن دهه فاطمیه که در بیت العباس شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با عالم غیب در ارتباط بوده است، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) فرشته وحی بر ایشان نازل می‌شد و اخباری از آینده جهان را برای آن حضرت بازگو می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید دانش حضرت زهرا(س) از اینده را به دوران صدر اسلام محدود کنیم، تصریح کرد: غلبه توحید و استقرار حکومت الهی حضرت امام زمان(عج) از مهمترین مسائلی بود که به اطلاع ایشان رسانده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا(س) قطعا می‌دانستند که در آینده یکی از نوادگان ایشان قیام می‌کند و پس از مبارزه برای استقرار حکومت دینی، نظام اسلامی را در ایران بنیان‌گذاری می‌کند.

امام خمینی(ره) احیا کننده تفکر مذهبی در جهان

آیت الله عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب جهان به دو قطب سوسیالیستی و لیبرالیستی تقسیم می‌شد، اظهار کرد: همه کشورهای عضو این دو قطب در مخالفت با مذهب و مقابله با ارزش‌های دینی اشتراک داشتند.

وی اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب مذهب را مخالف تمدن و پیشرفت می‌دانستند، اما امام خمینی(ره) به همه جهانیان ثابت کرد که این تفکری غلط است بنابراین با قیام ایشان عصر مبارزات ضد مذهبی به پایان رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ مبارزات ضد رژیم پهلوی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل(ره) با احیای ارزش‌های عاشورایی و تبیین صحیح تعالیم دینی باعث ایجاد تحولی بزرگ در جهان شدند.

نظام اسلامی مبتنی بر توحید است

آیت الله عبدالهی با اشاره به اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی، نظام اسلامی را نظامی مبتنی بر توحید و وحی و امامت مستمر دانست و افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را که اصول آن بر مبارزه با استیلای استکبار و استثمار غرب استوار است را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه تعالیم اسلام حقیقی با منافع استکبار جهانی مخالف است، گفت: استکبار جهانی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی آشکارا به مبارزه با انقلاب و ارزش‌های دینی آن پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و مبارزه با ارزش‌های دینی و مذهبی و فرهنگی انقلاب است، تصریح کرد: بر اساس تعالیم قرآنی ما با همه کفار دشمنی نداریم، بلکه با کفاری که قصد سلطه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی بر کشور ما را دارند، مبارزه می‌کنیم.

مذهب، مهمترین رکن انقلاب است

آیت الله عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود، عقاید دینی و مذهب را از مهمترین مبانی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری مرجعیت شیعه و از حوزه علمیه آغاز شد، بنابراین در دورن بعد از پیروزی انقلاب نیز امام(ره) و رهبر انقلاب بر ضرورت غلبه دستورات دینی در همه امور تأکید کردند.

وی با بیان اینکه هر اقدام ضد مذهبی حرکتی ضد انقلابی محسوب می‌شود، اظهار کرد: اقدامات خلاف مذهب از هر روش، خواه از طریق برگزاری کنسرت و تئاتر باشد یا از طریق موضع‌گیری‌های سیاسی و فرهنگی، مخالف اصول انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی، گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت فقیه کشور را از بحران‌ها نجات داده است.

هراقدام ضد ولات فقیه اقدامی ضد انقلابی است

آیت الله عبدالهی با بیان اینکه هراقدام ضد ولات فقیه اقدامی ضد انقلابی است، اضافه کرد: ولایت فقیه از مهمترین مواردی است که فقیهان اسلامی در طول تاریخ به اهمیت و ضرورت اعتقاد به آن اشاره کرده‌اند.

وی قاطعیت و اقتدار را رکن مهم دیگر انقلاب برشمرد و تصریح کرد: سازش با دشمن خلاف موازین انقلابی و دینی است به همین دلیل واردات بی‌رویه محصولات از کشورهای اروپایی که متحد آمریکا هستند و به اقتصاد کشور آسیب می‌زند نیز مخالف اصول انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعضی از مسئولان به افزایش مبادلات بازرگانی و واردات کالا از کشورهای غربی افتخار می‌کنند در حالی که این امور با مبانی انقلاب سازگار نیست.

باید کنترل فضای مجازی از دست دشمن خارج شود

آیت الله عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت کنترل فضای مجازی تصریح کرد: هیچ کس منکر ضرورت استفاده از فضای مجازی نیست، اما باید کنترل آن در اختیار مسئولان نظام باشد.

وی با بیان ینکه فضای مجازی فاحشه‌خانه‌ای سیار است که جوانان را گمراه می‌کند، تأکید کرد: امروزه فضای مجازی به منبعی برای ایجاد بحران سیاسی و اقتصادی در کشور تبدیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت حل معضلات اقتصادی جامعه تأکید کرده‌اند زیرا دشمن از این مشکلات سوء استفاده می‌کند.

آیت الله عبدالهی ادامه داد: مردم حق دارند از مسئولان بخواهند معضلات اقتصادی را حل و با قاچاق و واردات بی‌رویه کالا که به تولید کشور آسیب می‌زند مقابله کنند.

وی تأکید کرد: تازمانی که مردم در صحنه حاضر و پشتیبان ولایت فقیه هستند به کشور آسیبی نمی‌رسد و دشمنان در اقدامات ضد انقلابی خود شکست می‌خورند.

کد خبر 336251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.