بدون مردم نمی‌توان مسیر پیشرفت و سعادت را پیمود

رییس جمهوری با بیان اینکه بدون رای و نظر مردم نمی توان مسیر پیشرفت و سعادت را پیمود، گفت: افتخار می کنیم تنها انقلابی را به سرانجام رساندیم که هیچ ابرقدرتی حامی آن نبود و امروز ملت ایران برای دفاع از استقلال، امنیت ملی، حاکمیت و پیشرفت و مقاومت از هر روزدیگر آماده‌تر است.

به گزار ش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: برای من جای افتخار است که در ایام دهه مبارک فجر و در سالروز ورود امام راحل به کشور، توفیق یافتم در میان شما مردم خونگرم، دلاور، انقلابی و ایثارگر استان کرمان و مردم وفادار شهر زیبای سیرجان باشم.

رییس جمهور افزود: این روزها برای ما یادآور دلاوری مردم شجاع سرزمین مان است. مردم ایران در چنین روزهایی به صحنه آمده و با ایثار و فداکاری، حکومت مورد نظر خودشان را بر مبنای شرع مقدس اسلام و رای و نظر مردم و حاکمیت رای خودشان به نام جمهوری اسلامی ایران بنا نهادند.

روحانی اظهار کرد: افتخار می کنیم که تنها انقلابی را به ثمر رساندیم که هیچ ابرقدرتی حامی این انقلاب نبود وخود مردم به تنهایی با اتحاد، ایثار و فداکاری شان در برابر رژیم تا دندان مسلحی ایستادند که همه ابرقدرتها از آن رژیم حمایت می کردند.

رییس جمهور تصریح کرد: مردم با دست خالی و ایثارگری خود،  نظام دیکتاتوری را سرنگون کردند و برای اولین بار در تاریخ زندگی شان، پای صندوق رای حقیقی و واقعی حضور یافتند. هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام مردم را پای صندوق رای دعوت کرد. در تاریخ انقلاب های دنیا نمونه ای را پیدا نمی کنید در کمتر از ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب، مردم برای انتخاب نوع نظام سیاسی پای صندوق رای آمده باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: این باعث افتخار ما است که در این انقلاب، با ایثار و فداکاری به هویت و فرهنگ اسلامی و راه پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و به یک حکومت مردمسالار دست یافتیم. ما در کل منطقه و جهان افتخار می کنیم که مردم ، نظام و چارچوب آن را با رای خودشان انتخاب کردند و این مردم هستند که از نظام ، میهن و کشورشان حفاظت و صیانت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: ملت ایران برای استقلال، امنیت و توسعه و پیشرفتش از هر روز دیگر آماده تر است. امروز به کرمان و سیرجان آمدم تا بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح کنم و کمتر استانی چنین بوده است.

در سال گذشته رکورد ۴۶ هزار شغل در کرمان زده شد

روی با بیان اینکه نخستین مشکل استان کرمان موضوع خشکسالی و کم آبی است افزود: در استانی هستیم که سال گذشته رکورد ایجاد ۴۶ هزار اشتغال زده شد که این امر در تاریخ آن بی سابقه است.  این استان ضمن اینکه بهشت معدن است، اما باید سامانه نوین آبیاری را نیز در آن اجرا و توسعه دهیم.

وی ادامه داد: ۵۵ هزار هکتار زمین زراعی تحت این سامانه قرار گرفته است و سال آینده ۲۸ هزار هکتار زیرپوشش آن قرار می گیرد و از طریق این استان و کشت گلخانه ای باید صادرات محصولات کرمان را بالا ببریم.

طرح های مهم افتتاحی در کرمان 

رییس جمهوری همچنین گفت: امروز ۶ طرح اشتغال روستایی افتتاح خواهد شد و در سیرجان ۲ طرح مهم داریم که در سالهای پیش رو اجرا می شود؛ طرح نخست اتصال سیرجان به کرمان است که طرح مهمی برای پیشرفت و تحول این استان است. طرح مهم دیگر برای استان کرمان و سیرجان، مساله انتقال آب از دریای عمان به این منطقه است، کار طراحی و سرمایه گذاری این طرح آغاز شده و البته مشکلاتی مانند بانکی و سرمایه گذاری هم در این طرح وجود دارد.

رییس جمهوری همچنین به بازدید خود از مناطق زلزله زده کرمان اشاره کرد و گفت: در این سفر مشکلات مناطق زلزله زده مردم کوهبنان و راور بررسی می شود. قول می دهم نیازهای آنی مردم این مناطق تامین شود.

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به گسترش فضای مجازی 

رییس جمهوری همچنین از گسترش فضای مجازی و اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به این موضوع خبر داد و گفت: در یکسال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده و همچنین ۱۱۸۸ میلیارد تومان برای ۲۹ طرح و پروژه مهم که تا سال ۹۹ اجرایی می شود، تخصیص یافته است.

کد خبر 336248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.