دین داری در نظام ولایت فقیه زمینه‌ای است نه ضمیمه‌ای

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در نظام ولایت فقیه، زمانی که فردی شغلی را انجام می دهد در واقع تکلیف دینی خود را نیز انجام داده و دین و دین داری در این نظام، زمینه ای است نه ضمیمه ای.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین جلسه از سلسله جلسات «سمینار علمی ولایت فقیه» با محوریت پاسخ به شبهات ولایت فقیه، صبح امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات موسسه اهل البیت علیهم السلام برگزار شد.

قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت دهه فجر گفت: افراد از دیدگاه جامعه شناسی سه منزلت دارند، یک منزلت اجتماعی که ارتباطات اجتماعی و هویت فردی و جمعی افراد را در جامعه متبلور می کند، دوم وظیفه سازمانی و سوم تکلیف دینی و مذهبی است.

وی افزود: در ایران به دلیل اینکه چتر دین بالای سر جامعه قرار دارد و ساختار حاکمیت برخاسته از اندیشه دینی و توحیدی است، مردم علاوه بر شغل سازمانی که دارند، همزمان در حال انجام تکلیف دینی خود نیز هستند.

قطبی با اشاره به حاکمیت اندیشه دینی و نظام ولایت فقیه در جامعه گفت: در این نظام، زمانی که فردی شغلی را انجام می دهد در واقع تکلیف دینی خود را نیز انجام داده و دین و دین داری در یک نظام برخاسته از ولایت فقیه، زمینه ای است نه ضمیمه ای.

وی تصریح کرد: زمانی که دین داری زمینه ای باشد یعنی درکنار، پیوسته و هم زمان با کارهای دیگر و شغل افراد دین داری هم وجود دارد؛ طبق احادیث، تعلیم و تعلم و کار و تلاش برای توسعه جامعه هم عبادت است و این امر باعث افتخار و پیشتاز در دنیا است.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت در برنامه های اجتماعی جمعی مانند انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن یک تکلیف شرعی است؛ در صورتی که در دنیا این مشارکت های اجتماعی صرفا یک اتفاق جمعی است، ولی در نظام ولایت فقیه این امری شرعی نیز هست و حتی قبل از اینکه وفاق جمعی و سیاسی باشد، یک تکلیف شرعی و الهی است.

کد خبر 336226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.