فعالسازی گوشی‌های اپل از ۱۴ بهمن الزامی است

طبق اعلام سامانه طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، طی کردن فرآیند انتقال مالکیت برای همه گوشی های مدل اپل چه نو و چه کارکرده از روز شنبه الزامی می شود، بنابراین خریداران قبل از خرید نخست از رجیستر بودن گوشی اطمینان حاصل کرده و سپس فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری، فرآیندهای فعالسازی و انتقال مالکیت از روز شنبه ۱۴ بهمن، برای همه تلفن‌های همراه با نشان تجاری اپل اعم از نو و کارکرده الزامی خواهد بود.

بنابراین افرادی که قصد خرید و فروش تلفن همراه با نشان تجاری اپل را دارند، باید نسبت به انجام این فرآیندها اقدام کنند.

همچنین مدیرکل فناوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سوم بهمن ماه در یک نشست خبری گفت که طرح رجیستری هفته آینده فرایند انتقال مالکیت را در بر می گیرد و مشمول همه تجهیزات تلفن همراه خواهد شد.

حمیدرضا دهقانی نیا ادامه داد: بدین ترتیب گوشی های دست دوم هم مشمول طرح شده و خریداران این نوع گوشی ها نیز باید گوشی را پیش از خرید به تنظیمات کارخانه برگردانده و رجیستری کنند.

وی خاطرنشان کرد: خریداران گوشی های دست دوم باید فرایند انتقال مالکیت را در سامانه طرح رجیستری به طور کامل انجام دهند.

دهقانی نیا گفت: لازم است فروشنده گوشی دست دوم ابتدا با مراجعه به سامانه طرح رجیستری و ارسال پیامک به سرشماره #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه انتقال مالکیت، مالکیت خود از گوشی را سلب کند و خریدار گوشی دست دوم نیز ضمن برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، مراحل انتقال مالکیت و سپس فعال سازی را در این سامانه به طورکامل انجام دهند تا گوشی آنها با مشکل مواجه نشود.

وی با تاکید بر اینکه ورود گوشی های کارکرده و به روز شده به کشور ممنوع است، افزود: کسانی که نسبت به واردات چنین گوشی هایی اقدام کنند، پروانه فعالیت آنان سلب خواهد شد.

کد خبر 336197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.