کپسول‌های قاچاق آتش‌نشانی کشف شد/کلاهبرداری به بهانه فروش کالای دست دوم

کشف و توقیف محموله کپسول آتش نشانی قاچاق و شناسایی کلاهبردار ۲۲ ساله اینترنتی که به بهانه فروش کالای دست دوم سرقت می‌کرد از مهم ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت :  در پی شکایتی یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی مبلغ ۴۷ میلیون ریال بابت خرید کالای دست دوم از وی کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: شاکی عنوان داشت در سایتی اینترنتی با آگهی فروش کالای دست دوم مواجه شده و به جهت خرید دستگاه پول آن را به حساب صاحب کالا واریز کردم اما پس از  چندین روز انتظار هیچ کالایی را دریافت نکردم  و فرد مذکور نیز پاسخگوی تماس ها نبود.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی های علمی و تخصصی در فضای مجازی متهم که جوانی ۲۲ ساله بود در یکی از محله‌های شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه  متهم پس از اعتراف صریح به بزه ارتکابی انگیزه خود را از ارتکاب عمل مجرمانه سودجویی و کسب مال عنوان کرد گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و فرد کلاهبردار جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق لوازم داخل خودرو حین سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: فردی که اقدام به سرقت لوازم وقطعات خودرو می کرد در عملیات ماموران پلیس شهرستان خمینی شهر دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۴۵ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

 سرهنگ علی جعفری‌ن‍ژاد اظهار کرد:در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم وقطعات خودرو ماموران انتظامی این فرماندهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

وی افزود : ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی نامحسوس فردی که اقدام به این سرقت ها می کرد را در حال سرقت از یک خودرو شناسایی کرده و در یک اقدام سریع وی را دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری نژاد  تصریح کرد:متهم با انتقال به پلیس آگاهی طی بازجویی های صورت گرفته به ۴ فقره سرقت لوازم وقطعات خودرو اعتراف کرد.

عدم توجه به جلوی راننده وانت منجر به مرگ وی شد

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت که در محور اردستان به نایین رخ داد، راننده خودرو براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ حسین پورقیصری  اظهار کرد: در ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه روز گذشته در پی واژگونی یک دستگاه وانت  در محور اردستان نایین، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اردستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه  در این حادثه راننده وانت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده بود، افزود:علت وقوع این حادثه بر اساس نظر کارشناسان، عدم توجه به جلو راننده وانت اعلام شده است.

توقیف محموله کپسول‌های آتش نشانی قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از توقیف محموله کپسول آتش نشانی و اسپری تمیز کننده خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو سه هزار و ۵۲۴ کارتن کپسول آتش نشانی و اسپری تمیز کننده خارجی قاچاق که همگی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بودند، کشف شد.

انهدام باند سارقان میلیاردی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اعضای یک باند هفت نفره که اقدام به سرقت قطعات داخل خودرو، سرقت مغازه و سرقت احشام می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی کاشان دستگیر و به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ علی پورکاوه،  اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی در ادامه تصریح کرد : کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان طی تحقیقات و بررسی های شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی موفق شدند اعضای یک باند هفت نفره سارقان شناسایی و در یک عملیات ضربتی همه آنان را دستگیر کنند .

این مقام انتظامی افزود: متهمان که در مقابل مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات صورت گرفته به ۲۷ مورد سرقت قطعات خودرو ، ۱۱ مورد سرقت داخل خودرو ، ۲ مورد سرقت احشام و ۲ مورد سرقت مغازه به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتراف کردند .

کشف ۱۵ تن چوب بلوط قاچاق در نجف آباد

فرمانده انتظامی نجف‌آباد گفت: فردی که اقدام قاچاق چوب بلوط می کرد در عملیات ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۵ تن از این نوع چوب کشف شد.

 سرهنگ محمدرضا خدادوست اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا طرح مبارزه با قاچاق کالا را در سطح شهرستان اجرا کردند.

وی ادامه داد: در این طرح فردی که اقدام به قاچاق چوب بلوط می کرد شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

کد خبر 336125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.