نیروگاه سد زاینده رود را از دست خواهیم داد

مدیر مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: به دلیل کمبود آب سال آینده نیروگاه هایی همچون نیروگاه سد زاینده رود را از دست خواهیم داد در این راستا برای تامین پایدار برق در تابستان باید بیش از ۱۵۰ مگاوات در اصفهان مدیریت بار انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدمهدی عسگری ظهر امروز سه شنبه-۱۰ بهمن ماه- در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تابستان امسال با وجود ارشد پنج درصدی پیک بار مصرف در کشور، پیک بار اصفهان ۲.۵ درصد رشد داشت، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور بخش غیرمولد مشترکان خانگی، تجاری و اداری نقش پررنگی در کاهش مصرف داشتند و همچنین برای نخستین بار در سال ۹۶ برای تامین برق بخش مولد محدودیت کمتری داشتیم.

وی در خصوص طرح ها و مشوق در بین سه هزار مشترک، اظهار کرد: در این طرح حدود دو هزار مشترک همکار بودند که ۵۰ درصد پاداش ها در قبوض معادل یک میلیارد تومان اعمال و ۵۰ درصد دیگر طی ۲۰ روز آینده اعمال خواهد شد که در جمع پاداش ها حدود ۲ میلیارد تومان است.

مدیر مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۷ در کشور باید چهار هزار مگاوات مدیریت بار شبکه انجام شود که سهم اصفهان ۱۵۰ مگاوات است، گفت: موضوع مهم اینکه از ۵۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی، ۱۱ هزارمگاوات نیروگاه های برق آبی است و امروزخبرهای خوبی برای بارش ها نداریم و اینکه چقدر برق تامین و چقدر بر اثر کمبود بارش ها محقق نشود، در آینده باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: باید آماده باشیم به دلیل کمبود آب نیروگاه هایی همچون نیروگاه سد زاینده رود را از دست خواهیم داد بنابراین باید بقیه را مدیریت بار کنیم و سهمیه اصفهان بیش از ۱۵۰ مگاوات خواهد بود و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

عسگری با بیان اینکه هرساله از اردیبهشت ماه طرح های مدیریت بار در کشور و اصفهان اجرا می شد، تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط کم آبی سه ماه و نیم زودتر یعنی از ۱۵ بهمن ماه جاری ۲۰ مروج برای جلب همکاری به مشترکان دیماندی مراجعه خواهند کرد.

وی گفت: در طرح مدیریت بار، اصفهان بیش از یک میلیون مشترک دارد و قصد داریم کمپینی با نام «هر مشترکی به اندازه یک لامپ صرفه جویی کند» ۱۰۰ وات، برای مشترکانی که مراجعه حضوری نمی کنیم صرفه جویی و برای مقابله با بحران آب و برق در تابستان ۹۷ تلاش خواهیم کرد. البته هرسال با مشارکت مشترکان خاموشی نداشتیم اما وضعیت امسال بسیار خاص است و امیدواریم بارش های پیش رو خوب و دیگر مشکلی نداشته باشیم.

کد خبر 336101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.