بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد فراهم شد

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد که به هر دلیل انصراف داده و ترک تحصیل کرده‌اند، می‌توانند درخواست بازگشت به تحصیل خود را به دانشگاه ارائه دهند تا درباره بازگشت آنها تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی افزود: دانشگاه آزاد سعی می‌کند سازوکار بازگشت به تحصیل را تسهیل کند ولی دستورالعمل‌ها باید رعایت شود، برای مثال اگر فردی که درسش را بیش از ۵ سال رها کرده باشد، باید واحدهای گذرانده را با درس‌های جدید تطبیق دهد و اگر لازم شد باید دوباره همان عناوین درسی را بگذراند.

وی اظهار کرد: دانشجو هر زمان که بخواهد برگردد به واحد مربوطه مراجعه می‌کند و کمیسیون موارد خاص و معاونت آموزشی درخواست او را بررسی می‌کنند و هر وقت اجازه بازگشت بدهند، دانشجو می‌تواند از ترم بعد به دانشگاه برگردد. 

شاهانی ادامه داد: بازه زمانی خاصی را برای بازگشت به تحصیل تعریف نکرده‌ایم ولی در دستورالعمل، بازگشت همان ۵ سال است، یعنی اگر بیش از ۵ سال باشد باید واحدها تطبیق داده شود.

وی تاکید کرد: از مدتی که دانشجو درسش را رها کرده تاکنون، برخی از رشته‌ها و درس‌ها از سوی شورای گسترش تغییر کرده است که باید واحدها تطبیق داده شود تا ببینیم به کدام رشته نزدیک‌تر است و برخی درس‌ها هم منسوخ شده‌اند که آنها دیگر در واحدهای گذرانده دانشجو تاثیری ندارد و باید در برخی از سرفصل‌ها همه دروس را ابتدا تا انتها بگذراند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی نیز توضیح داد: این دانشجویان باید به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در این زمینه مراجعه کنند، اگر بخشنامه‌ای در این زمینه از سوی وزارت بهداشت وجود نداشته باشند می‌توانند به همین دستورالعمل استناد کنند.

شاهانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این دستورالعمل شامل حال دانشجویانی که رسما نامه‌ نوشته‌اند و انصراف داده‌اند نیز می‌شود، گفت: کمیسیون موارد خاص در این باره در نهایت تصمیم می‌گیرد.

کد خبر 336081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.