قضاوت برای خاموشی برق هنوز زود است

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در خصوص وضعیت تامین برق به دلیل کاهش بارش ها گفت: تابستان گذشته هیچ نقطه ای از کشور به دلیل کمبود آب، خاموشی نداشت و اکنون نیز برای قضاوت زود است و امیدواریم با بارش برف و باران در حوزه توزیع برق دچار مشکل نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا حمیدرضا پیرپیران پیش از ظهر امروز یکشنبه - ۱۰ بهمن ماه- به مناسب دهه فجر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از سه سال پیش پنج زیرساخت را تعریف و اکنون نیز درحال تدوین چشم انداز براساس آنهاست، اظهار کرد: زیرساخت نخست در بحث سخت افزاری است تا بتوانیم فضایی را در کل کشور ایجاد کنیم تا براساس آن تمام نقاط خدماتی شرکت به زیرساخت سخت افزاری متصل شود و خوشبختانه اکنون این اتفاق افتاده و روز به روز در حال توسعه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با اجرای زیرساخت سخت افزاری، زیرساخت های نرم افزارهای مورد نیاز نیز در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم بین تمام واحدهای سازمان ارتباط کامل و جامعی برقرار کنیم، افزود: ایجاد زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری در بحث زیرساخت شبکه و تاسیسات توزیع برق می طلبد که از استحکام جامع و کامل برخوردار و شبکه توزیع اصفهان از پایداری خوبی برخوردار شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: در بحث زیرساخت نیروی انسانی نیز تلاش شده تا پرسنل در حوزه کاری خود آموزش مورد نیاز خود را ببینند و در آخرین زیرساخت نیز باید روش ها و دستورالعمل ها را ساده سازی کنیم تا مردم به راحتی به خدمات ممکن درسترسی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تدوین و پیاده سازی زیرساخت های پنج گانه بیش از ۹۰ درصد خواسته های مدنظر مدیران سازمان، پیاده سازی شد، تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته به دنبال تعریف چشم انداز سازمان جرکت کرده ایم و بر این اساس هفت محور نهایی شده است.

پیرپیران با بیان اینکه اجرای طرح ها براساس اصول مهندسی نخستین محور مدیریت پروژه ها است، ادامه داد: براین اساس در سال جاری حداقل ۹۰ درصد پروژه های توزیع برق اصفهان براساس اصول مهندسی و استاندارد دنیا اجرایی خواهد شد.

وی کاهش زمان خاموشی ها به ازای هرمشترک را دومین محور سند استراتژی این شرکت عنوان کرد و افزود: براساس این محور میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال ۹۳ حدود ۹۰۰ دقیقه بود که در پایان سال ۹۵ به ۴۵۰ دقیقه کاهش یافت و تا پایان امسال نیز باید به ۲۵۰ دقیقه کاهش یابد که اکنون این عدد در اصفهان به ۲۰۰ دقیقه رسیده است. همچنین در سند چشم انداز ۱۴۰۵ نیز میزان خاموشی ها باید به ۳۰ دقیقه به ازای هر مشترک کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان همچنین میزان تلفات شبکه توزیع برق شهرستان اصفهان را ۶.۹ درصد اعلام کرد و گفت: متوسط تلفات برق در کشور حدود ۱۱ درصد است و قرار است در چشم انداز ۱۴۰۵ این عدد مانند کشورهای توسعه به ۵ درصد یافته برسد.

وی محور چهارم چشم انداز این شرکت را غیرحضوری کردن ۱۰۰ درصدی خدمات اعلام کرد و گفت: اصفهان از لحاظ ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری پیشتاز کشور است و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بالای ۹۰ درصد خدمات خود را به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می دهد و شهروندان می توانند از طریق تماس با مرکز بصیر با شماره ۳۸۱۲۱ نیاز خدماتی خود را اعلام کنند.

پیرپیران با بیان اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با ارتباط از طریق پیامک با مردم انجام خدمت به آنها را پیگیری می کند، تصریح کرد: آنچه در فضای دولت الکترونیک در شرکت توزیع برق اتفاق افتاده موجب افزایش ۹۰ درصدی روند رضایتمندی مردم شده و پیش بینی می شود در چشم انداز ۱۴۰۵ میزان رضایت مردم به ۱۰۰ درصد برسد.

وی حذف حوادث حوزه برق را محور پنجم استراتژی این شرکت اعلام کرد و گفت: پیش بینی شده تا چشم انداز ۱۴۰۵ هیچ حادثه ای در حوزه کاری نداشته باشیم. این مجموعه مرتبا با شبکه های برق دار در ارتباط است، اما با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا فضای سازمانی را بدون استرس پیش برده و حوادث را به صفر خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ششمین محور این شرکت را مدیریت رشد بار عنوان کرد و گفت: به طور معمول تفاوت بسیاری بین پیک بار و متوسط مصرف برق در سه ماهه تابستان و بقیه ماه های سال وجود دارد و این فاصله بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است، اما پیش بینی می کنیم با مدیریت مصرف بار این فاصله به ۵۰ درصد کاهش یابد به این معنا که حداکثر فاصله پیک بار و متوسط بار را به زیر ۲۰ درصد برسانیم.

وی آخرین محور چشم انداز این شرکت را ارائه خدمات و تعامل با مردم برای وصول ۱۰۰ درصدی مطالبات خود دانست و افزود: حیات شبکه برق استان وابسته به درآمد است و اگر ارائه خدمت خوب نداشته باشیم به طور قطع دچار چالش خواهیم شد.

پیرپیران همچنین با تاکید بر اینکه امروزه در دنیا تحویل برق با کیفیت به مردم مطرح است، اظهار کرد: زمانی می توانیم برق باکیفیت تحویل مردم دهیم که بتوانیم پارامترهای شبکه را در مرکزی آورده و تحلیل کنیم. با نصب کنتورهای هوشمند در شبکه می توان اطلاعات آنلاین را وارد و از سوی دیگر اطلاعات مورد نیاز را به مشترکان تحویل دهیم که خوشبختانه این کار در اصفهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از طریق اطلاعات آنلاین در مرکز دیتا و تحلیل آن در صورت بروز هر گونه مشکل به سمت رفع آن خواهیم رفت، گفت: این نرم افزار و تحلیل دیتا برای نخستین بار در کشور در اصفهان انجام شده که می توان آن را به کشور توسعه داد و با رصد این اطلاعات در صورت بروز هر گونه حادثه ای دیگر منتظر تماس نمانده و نصب به رفع مشکل اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال نصب کنتورهای جدید هوشمند و تبدیل کنتورهای قدیمی به جدید از طریق یک برنامه هستیم، افزود: در حال حاضر این کار برای هفت هزار مشترک به صورت رایگان انجام شده است که با اجرای این طرح پایداری شبکه برق اصفهان افزایش و خاموشی شبکه برق شهرستان به شدت کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت تامین برق به دلیل کاهش بارش ها در کشور و استان، اظهار کرد: خوشبختانه تابستان سال گذشته هیچ نقطه ای از کشور به دلیل کمبود آب، خاموشی نداشت و اکنون نیز برای قضاوت زود است و امیدواریم با بارش برف و باران در حوزه توزیع برق دچار مشکل نشویم. البته رسانه ها نیز در بحث مصرف بهینه برق باید کمک کنند.

پیرپیران با اشاره به رتبه چهارم شرکت توزیع برق شهرستان در ارزیابی های سال گذشته در جشنواره شهید رجایی استان، گفت: چشم انداز شرکت با مدنظر قرار دادن اهداف وزارت نیرو و توانیر و با نگاه به بالادست و متناسب با توان و شرایط شرکت تدوین شده است.

وی همچنین در خصوص سرقت کابل های برق در اصفهان، تاکید کرد: خوشبختانه سرقت کابل های خودنگهدار نزدیک صفر رسیده است. استفاده از این کابل ها برخورد با درختان و آسیب به شبکه برق و خاموشی ها را کمتر می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: سال آینده حداقل ۵۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق اصفهان تبدیل به کابل خودنگهدار خواهد شد، البته در حوزه حفاظتی کابل های خودنگهدار شرایط و عیب یابی سخت تر می شود. در این راستا نیاز به سرمایه گذاری داریم و برای کاهش حوادث در این حوزه، نیروها نیازمند آموزش و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا هستند.

وی در ادامه در خصوص پروژه های افتتاحی شرکت توزیع برق شهرستان در دهه فجر، اظهار کرد: در آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان ۸۵۰ پروژه کوچک و بزرگ برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در سطح شهرستان اصفهان به بهره برداری می شود.

پیرپیران به بهره برداری رسمی از ۶۳ کیلومتر شبکه روشنایی جدید در شهرستان اصفهان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح های یاد شده ۳۲۸ دستگاه پست و ترانسفورماتور زمینی و هوایی تجهیز و در مدار قرار گرفته است همچنین احداث ۳۷۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در این دهه است که نزدیک به ۳۰ هزار انشعاب جدید در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

کد خبر 336077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.