اعلام همکاری دو جانبه دانشگاه‌های وین و دانشگاه هنر اصفهان

همکاری دو جانبه بین دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنرهای کاربردی و گروه باستان شناسی دانشگاه وین با دانشگاه هنر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دانشگاه هنر اصفهان، به دنبال سفر هیئت بلند پایه ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کشور اتریش و حضور مسئولان دانشگاه هنر اصفهان در این سفر، زمینه های همکاری بین این دانشگاه با دانشگاه های اتریش به ویژه وین بررسی شد. مسئولان این دانشگاه در سفر به اتریش از گروه حفاظت و مرمت دانشگاه هنرهای کاربردی وین و گروه باستان شناسی دانشگاه وین بازدید و برای همکاری دو جانبه اعلام آمادگی کردند. در این بازدیدها مسئولان هر سه دانشگاه به بررسی زمینه های همکاری از جمله تبادل استاد و دانشجو پرداختند.

هیئت اعزامی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روزهای سوم و چهارم بهمن (۲۳ و ۲۴ ژانویه) به سرپرستی سالار آملی، ریاست دفتر همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم به اتریش سفر کردند. این سفر به دنبال حضور هیئت بلند پایه ای از دانشگاه های اتریش در تهران صورت گرفت.

هدف از این سفر و نشست های دو جانبه برگزار شده در وین تصمیم گیری نهایی برای طرح های پژوهشی تعریف شده بین دانشگاه های ایران و اتریش بود که از میان ۷۸ طرح مشترک در توافق اولیه، تعداد ۱۷ طرح پژوهشی به توافق کامل رسید. یکی از این طرح های مشترک از جانب دانشگاه هنر اصفهان ارایه شده است. همچنین در این سفر نشست های مختلفی با موسسه های علمی و تحقیقاتی اتریش مانند آژانس همکاری های علمی و بین المللی اتریش (oaAD) و سازمان دانشگاه های اتریش (Uniko) برگزار شد. 

بازدید از آکادمی علمی علوم اتریش و دانشگاه های وین و معرفی امکانات و فعالیت های علمی و تخصصی دانشگاهی اتریش نیز از دیگر برنامه های این سفر دو روزه بود. سابقه همکاری علمی ایران و اتریش به ۱۶۰ سال قبل برمی گردد که اساتیدی از اتریش در مدرسه دارالفنون که توسط امیرکبیر تاسیس شده بود؛ تدریس می کردند.

کد خبر 335969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.