طلاق و اعتیاد دو معضل جدی شهرستان است

تیران-سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون گفت: افزایش سازمان های مردم نهاد سبب رشد مشارکت مدنی در بین جوانان شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مهدی مرادی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: هشت سازمان مردم نهاد جوانان در شهرستان تیران و کرون با موضوعات عام المنفعه، فرهنگی، فناوری اطلاعات، قرآن، عترت و گردشگری فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: طی دو سال اخیر تعداد سمن های جوانان این شهرستان افزایش یافته که با افزایش سازمان های مردم نهاد مشارکت مدنی را در بین جوانان شهرستان تیران و کرون رشد داده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه باید تعداد سمن های این شهرستان به نسبت جمعیت جوان افزایش یابد، تصریح کرد: فرایند سخت ثبت سازمان های مردم نهاد جوانان یکی از عوامل ایجاد بی رغبتی برای ثبت سمن بوده است.

وی یادآورشد: با توجه به علاقه مندی جوانان به مشارکت اجتماعی و همچنین حمایت های دولتی از سازمان های مردم نهاد، اگر شرایط ثبت سمن تسهیل شود، شاهد افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان و مشارکت بیش از بیش این قشر در فعالیت های اجتماعی خواهیم بود.

مرادی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی تهدیدی برای جامعه به ویژه قشر جوان است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت دستگاه های دولتی می توان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

وی یادآورشد: طلاق و اعتیاد دو معضل جدی برای شهرستان تیران و کرون است که افزایش مراکز مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج و آگاهی بخشی به جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

کد خبر 335958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.