توزیع آرد در ساعات غیر اداری دهاقان ممنوع

در حالی که گفته‌ها، آمار و ارقام گواهی می دهد که مشکلی از بابت تامین گندم و آرد در کشور وجود ندارد اما این روزها نانوایان با سهمیه بندی آرد مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، پخت و تامین نان به عنوان یکی از مهمترین کالاهای سبد غذایی خانوارهای ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ایجاد مشکلات از جمله کمبود آن و یا ایجاد صف های طولانی در این زمینه می تواند، نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.

مردم دهاقان از وضعیت توزیع آرد ناراضی هستند، اما مسئولان همچنان به این موضوع با نگرش خود پاسخ می دهند و از وضعیت کنونی راضی به نظر می آیند. کم شدن سهمیه آرد، توزیع نادرست آرد، جمعیت بالای متقاضی برای تهیه نان خانگی و به ویژه عشایر از مشکلاتی است که باید به آنها توجه کرد.

علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان، با اشاره به مشکلات توزیع آرد و اهمیت نان خانگی در این شهرستان، گفت: سیاست‌های توزیع آرد خانگی در سطح شهرستان اجرا شده تا نیاز خانواده‌ها برای پخت نان رفع شود و از طرفی نباید نیاز خانواده‌ها برای امرار معاش نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه پخت نان خانگی گام مؤثری در اشتغالزایی شهرستان دهاقان است، خاطرنشان کرد: پخت نان در دهاقان از قدیم در منازل رایج بوده و همچنان نیز ادامه دارد، این اقدام تأثیرات مثبتی داشته و سبب ایجاد رقابت برای پخت نان با کیفیت بالا میان بسیاری از واحدهای صنفی شده است.

قاسمیان تصریح کرد: از آن جایی‌ که سلامت یک اصل مهم تلقی می‌شود، پخت نان خانگی در دهاقان با نظارت بر مسائل بهداشتی و زیر نظر شبکه بهداشت صورت می‌گیرد.

توزیع آرد در ساعات غیر اداری ممنوع!

حمید جهانبین، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان با اشاره به ارسال کیسه‌های آرد در خارج از ساعات اداری اظهار کرد: توزیع آرد در ساعات غیر اداری به خارج از شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده آردهای غیرمجاز ضبط می‌شود.

وی عرضه نان بدون بسته‌بندی مشخص در مغازه‌های سوپرمارکتی را ممنوع عنوان کرد و گفت: به زودی از عرضه نان خانگی بدون برچسب بهداشت و بسته‌بندی در مغازه‌ها جلوگیری می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان، با بیان اینکه نانوایان باید اجازه بازدید و سرکشی از واحدهای تولدی را به بازرسان شبکه بهداشت شهرستان بدهند، عنوان کرد: شبکه بهداشت شهرستان باید بر تمامی واحدهای نانوایی سطح شهر نظارت داشته باشد و از مکان‌های پخت نان نیز بازررسی به عمل آید.

نارضایتی مردم از کمبود سهمیه آرد

مظفر جهانگیری رییس اتاق اصناف شهرستان دهاقان، با اشاره به کمبود سهمیه آرد در شهرستان اظهار کرد: توزیع آرد از ابتدای سال جاری با مسئولیت اتاق اصناف و نظارت فرماندار بوده است و هر ماه علاوه بر شهرهای دهاقان و گلشن، تنها یک یا دو روستا می‌تواند از آردهای خریداری شده استفاده کنند و این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

وی با بیان اینکه خرید اینترنتی آرد، مشکلات زیادی را برای مردم دهاقان به وجود آورده است، افزود: باتوجه به مشکل بیکاری در شهرستان، درآمد برخی از زنان دهاقان تنها از طریق پخت نان است و منبع درآمد دیگری ندارند.

رییس اتاق اصناف شهرستان دهاقان ادامه داد: در دی ماه گذشته از یک هزار و ۳۰۰ کیسه آرد سهمیه شهرستان تعداد ۵۵۰ کیسه برای شهر دهاقان، ۴۱۰ کیسه برای شهر گلشن و ۳۴۰ کیسه در دو روستای شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه آرد تنها در شهر دهاقان و گلشن توزیع می شود و رابط ما در روستاها نیز دهیاران هستند، گفت: باتوجه به کمبود سهمیه آرد با اعلام توزیع در شهرستان، صف‌های طولانی تشکیل می شود و به عده ای نیز ممکن است آرد نرسد که تنها راه برون رفت از این مشکل افزایش سهمیه دهاقان خواهد بود.

کد خبر 335948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.