مرغداری‌ها درگیر بیماری فوق حاد بازار شده‌اند

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان گفت: متاسفانه مرغداری های مرغ گوشتی به جای بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان این روزها درگیر بیماری فوق حاد بازار و نوسانات قیمت شده اند.

بهرام پاکزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تاثیر بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان بر صنعت مرغداری، اظهار کرد: متاسفانه آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان هزینه های سنگینی به صنعت مرغداری تحمیل کرده به نحوی که تولیدکنندگان برای دفعات بعدی توان جوجه‌ریزی ندارند.

وی افزود: زمانی که مرغداری‌ها توان جوجه‌ریزی نداشته باشند با تعطیلی واحدهای تولیدی خود، به دلیل عدم حمایت دولت از آنها، کارگرانشان بیکار می شوند.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا زمانی که مرغ در کشور به میزان کافی وجود دارند مسئولان دغدغه ای برای حل مشکلات مرغداری ها را ندارند، تصریح کرد: زمانی که تولیدکننده نابود شد دولت با بی توجهی به این موضوع، تنها اقدام به واردات مرغ می کند.

وی در خصوص اینکه «بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان چه میزان کارگر مرغداری ها را تعطیل کرده است؟»، اظهار کرد: به طور معمول هر واحد پنج یا هفت هزار متری نیازمند یک کارگر است بنابراین یک واحد ۵۰ هزار متری  ۱۰ کارگر دارد که با تعطیلی این واحد مرغداری با احتساب تولیدکننده، ۱۱ خانوار درگیر بیکاری می شوند.

پاکزاد با بیان اینکه واحدهای مرغ گوشتی کمتر درگیر بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان شده اند و بیشتر واحدهای مرغ تخم گذار گرفتار این بیماری هستند، تاکید کرد: متاسفانه مرغداری های مرغ گوشتی به جای بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان این روزها درگیر بیماری فوق حاد بازار و نوسانات قیمت شده اند.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش نرخ نهاده های دامی، نوسانات قیمت ها در بازار و ...، در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مرغداری های مرغ گوشتی در اصفهان تعطیل شده اند.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار خانواده مرغدار از این بابت تحت فشار هستند، گفت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت دولت صنعت مرغ گوشتی کشور هر روز به باتلاق فرو می رود و شرایط این صنعت سخت تر می شود.

کد خبر 335914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.