صدور مجوز صنفی راحت شده است

عضو هیئت رییسه اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان گفت: صدور راحت مجوز صنفی موجب شده تا رکود در صنف مصنوعات چوبی رو به افزایش رود در حالیکه این شغل با سلامت روح و روان منازل در ارتباط است وبحث تخصص در آن بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا مجید آذربایجانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در این نشست با تاکید بر ضرورت تخصص در اصناف مختلف، گفت: ما نیازمند همکاری تنگاتنگ کسبه ومردم هستیم. نباید افراد غیرمتخصص وارد این صنف شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه صدور راحت مجوز صنفی موجب شده تا رکود در این صنف رو به افزایش رود در حالیکه این شغل با سلامت روح و روان منازل در ارتباط است وبحث تخصص در آن بسیار حایزاهمیت است.

آذربایجانی گفت: مگر می شود با گذران ۱۰ تا ۱۵ ساعت آموزش فنی و حرفه ای وارد حرفه ای شد در این شرایط مردم اعتماد خود را نسبت به اتحادیه ها از دست می دهند.

عضو هیئت رییسه اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان افزود: در کشورهای دیگر برای گرفتن مجوز صنفی، شخص باید چندین سال در یک کارگاه قدیمی و معتبر کار کند اما در ایران به راحتی مجوز داده می شود به این دلیل روز به روز بر آمار شکایت های صنفی افزوده می شود.

وی گفت: ۹۷ درصد شکایات ما از کارفرمایان به پیمانکاران است که این بیشتر مربوط به افراد بدون سابقه بوده و سبب عقبگرد صنعت چوب شده است.

نایب رییس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه قوانین سختی در حیطه کسب و کار کشور وجود دارد، اظهار کرد: اگر این قوانین تسهیل شود تمام صنایع از جمله چوب می تواند از رکود خارج خواهد شد.

علی فخر تاکید کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده افراد متخصص باید در صنعت چوب وارد کار شوند. از سوی دیگر مردم نیز نباید با افرادی که بدون مجوز صنفی کار می کنند، وارد معامله شوند همچنین اتحادیه باید نظارت های خود را قوی کند.

دبیر اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان، با اشاره به نحوه صدور پروانه کسب و کار و پیگیری و نظارت های اتحادیه در کمیسیون های پنجگانه اظهار کرد: کمیسیون های رسیدگی به شکایات، حل اختلاف، فنی، بازرسی و آموزش از جمله کمیسیون های پنجگانه اتحادیه مصنوعات چوبی است.

محمدرضا جانثاری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۷۲۸ بازرسی انجام شده و در این راستا ۲۱۰۸ پرونده تشکیل شده و از این تعداد ۱۴۵۷ پرونده بررسی و ۴۰۸ پرونده دیگر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: جواز ۲۴۵ پرونده دراین اتحادیه به اتمام رسیده و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ واحد صنفی پلمب شده است که تاکنون ۱۵۰ واحد بازگشایی و قرار است تا پایان بهمن ماه ۶۸ واحد دیگر پلمب شود.

وی افزود: کمیسیون آموزش اتحادیه مصنوعات چوبی برای ارتقاء فعالیت اعضاء نسبت به برگزاری کلاس های مجازی و حقیقی اقدام کرده است.

خزانه دار اتحادیه مصنوعات چوب شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه امروزه کشور دچار مشکلات بسیاری مانند بیکاری و بی پولی است، اظهار کرد: متاسفانه با رکود کنونی، درآمد اتحادیه دچار مشکل شده و رو به کاهش است.

عباس کیانی افزود: در شرایط کنونی و مطابق قانون باید ۲۰ درصد درآمد اتحادیه ها به مجمع امور صنفی داده شود، اظهار امیدواری کرد: در این خصوص تجدید نظر شود.

بازرس اتحادیه مصنوعات چوب شهرستان اصفهان با بیان اینکه مطابق دستور رییس سازمان صنعت معدن وتجارت به اتاق اصناف وابلاغیه آن به اتحادیه ها باید واحدهای مجازی تحقیق وتوسعه در راستای رونق کسب و کار و تولید ایجاد شود، افزود: رایزنی هایی برای ایجاد پارک کسب و کارهای نوین انجام و تفاهم نامه ای امضا شده تا با کمترین هزینه اعضاء اتحادیه بتوانند کارهای خود را به عرصه نمایش بگذارند.

محمد سجادیه اظهار امیدواری کرد: کسب وکارهای اتحادیه ها به سمت فضای مجازی سوق پیدا کنند.

کد خبر 335904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.