محققان اصفهانی موفق به کسب مقام در مسابقات بین المللی بتن شدند

تیم بتن دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برای سومین سال پیاپی موفق به کسب سه مقام برتر در مسابقات تکنولوژی ساخت و تولید بتن موسسه بین‌المللی بتن آمریکا(ACI) شاخه ایران شد.

سرپرست تیم بتن دانشجویی نقش‌جهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مسابقات که یکی از معتبرترین مسابقات بین المللی بتن در دنیا است با نام مسابقات موسسه بین‌المللی (ACI) بتن امریکا شاخه ایران هر ساله پنجم و ششم دی ماه به مناسبت زلزله بم در چند گرایش در تهران برگزار  شد.

امیر ظهرابی افزود: امسال نیز در بیستمین دوره مسابقات تکنولوژی ساخت و تولید بتن موسسه بین المللی بتن آمریکا شاخه ایران که به میزبانی این موسسه برگزار شد، ۵۸ تیم شرکت‌کننده از دانشگاه‌های کشور در ۹ رشته تخصصی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در گرایش‌های بتن متخلخل، توپ بولینگ بتنی، کارایی ملات، کن استراکشن، طراحی و ساخت پل کاغذی، هنرهای بتنی، نمونه مکعبی، بتن سازگار با محیط زیست و سازه محافظ تخم مرغ برگزار شد، تصریح کرد: تیم‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) موفق به کسب مقام اول در گرایش بتن متخلخل ، مقاوم سوم در گرایش کارایی ملات و همچنین مقام سوم در گرایش هنرهای بتنی شدند. 

این فارق التحصیل رشته مهندسی عمران خاطر نشان کرد: بتن پس از آب یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است که انواع مختلفی دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه این محصول از حالت معمولی و مصرف معمولی خارج شده و به سمت توسعه تکنولوژی در تولید ان پیش می رود.

وی ادامه داد: برای مثال بتن متخلل در جاهایی که نیاز به زهکشی و زیرسازی است و یا مکان هایی که بارندگی زیاد است، در روکش جاده ها استفاده می شود و با هدایت آب نقش مهمی در صرفه جویی دارد، علاوه بر اینکه استفاده از این بتن سطح جاده را خیس نمی‌کند و در کاهش تصادف نقش دارد.

ظهرابی با بیان اینکه تیم نقش جهان تاکنون موفق به کسب مقام های متعدد در مسابقات ملی و استانی شده است، افزود: تیم بتن دانشجویی نقش‌جهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در چند سال اخیر با راهنمایی استادان و تلاش و مشارکت دانشجویان علاقه‌مند رشته مهندسی عمران به ترازهای بالا و عالی در مسابقات ملی و بین‌المللی رسیده‌اند. این تیم در سال 95 در مسابقه موسسه بین المللی بتن آمریکا موفق به کسب دو مقام و در سال ۹۴ موفق به کسب چهار مقام مقام شده است.

فارق التحصیل رشته مهندسی عمران تصریح کرد: این تیم که متشکل از هفت نفر از دانشجویان واحد دانشگاهی نام های امیر ظهرابی، مرتضی صادقی، محمدامین سهیلی، محمد صادق‌خانی، محمدرضا اعتباریان، نگین حفیظی، نسیم مشتاقی و با راهنمایی دکتر علیرضا شهنام‌نیا، دکتر سید علیرضا زارعی و مهندس مهدی ظهرابی و همکار پژوهشی مهندس حسین غیور است.

به گزارش ایمنا، موسسه بتن آمریکا یکی از معتبرترین مؤسسات علمی در جهان است که در سال ۱۹۰۴ در آمریکا تاسیس شد. این مؤسسه غیرانتفاعی که بیش از یکصد سال از عمر خود را سپری کرده است با هدف آموزش حرفه‌ای و مهندسی، تحقیقات علمی، پژوهش و توسعه استانداردهای طراحی و اجرای سازه های بتنی و مواد و مصالح مربوطه در سطح جهان فعالیت می‌کند.

کد خبر 335884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.