توسعه شهر، به روابط بین الملل فعال نیاز دارد

رییس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان گفت: توسعه شهر، به روابط بین الملل فعال به ویژه در حوزه اقتصادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی صبح امروز-یکشنبه- در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات بین الملل شهرداری اصفهان با شهرهای خارجی اظهارکرد: بعد از حدود دو دهه تعطیلی، مدیریت روابط بین الملل شهرداری اصفهان فعالیت خود را از سر گرفت، البته صرف فعال شدن این بخش از شهرداری قانع کننده نیست، بنابراین با توجه به تبیین وظایف این بخش از شهرداری، باید فعالیت‌های مدون طبق برنامه‌ریزی این مدیریت آغاز شود.

وی اضافه کرد: بعد از سالها تعطیلی انتظار نداریم خیلی زود این دفتر کار خود را آغاز کند، زیرا شناسایی و جذب نیروهای توانمند و مجرب در حوزه روابط بین الملل و فعال کردن این دفتر زمان می‌برد، اما انتظار است که همزمان و به موازات شکل گیری این دفتر، برنامه‌های روابط بین الملل در توسعه همکاری با شهرهای دیگر به ویژه همکاری‌های اقتصادی روشن و دقیق ترسیم شود. به عنوان منتخب مردم، نگران غلتیدن این دفتر به «ادا بازیهای سیاسی» و اقدامات تشریفاتی و تبلیغاتی بی‌حاصل هستم.

رییس مرکز پژوهش های شورا ادامه داد: توسعه شهر به روابط بین الملل فعال به ویژه در حوزه اقتصادی نیاز دارد، از این رو روابط بین الملل شهرداری باید عامل باز شدن درهای شهرهای دنیا به روی فعالان اقتصادی و کارآفرینان اصفهان شود.

خسروی با اشاره به فعالیت‌های شورای امور بین الملل استان اصفهان افزود: شروع این فعالیت خبر خوشی است و این مهم نقش شهرداری را در توسعه روابط بین الملل دوچندان می کند، از این رو مشتاق دیدن و شنیدن برنامه‌های روابط بین الملل شهرداری هستیم.

کد خبر 335872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.