مدارس سما در کشورهای همسایه تاسیس می‌شود

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سازمان سما در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و جمهوری آذربایجان مدرسه تأسیس می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا منظری توکلی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی را از جمله موارد توصیه ای مقام معظم رهبری و از سیاست های کلی علم و فناوری کشور عنوان کرد و گفت: اهتمام جدی به این موضوع سبب می شود تعداد نیروهای تحصیلکرده بیکار در جامعه کاهش یابد و نیروهای جوان به سمت حرفه آموزی سوق پیدا کنند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته دنیا هر دانش آموز یک مهارت را یاد می گیرد که با استفاده از آن مهارت به راحتی جایگاه شغلی خود را پیدا می کند.

سرپرست سازمان سما خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ایدئولوژی، فرهنگ و اشتغال به ترتیب هویت دانش آموزان را شکل می دهد و درصورتیکه دانش آموزان مهارتی را فرا بگیرند، آمادگی برای حضور در بازار کار، ازدواج و امید به آینده در آنها افزایش می یابد.

منظری توکلی با اشاره به اینکه اکنون خروجی دانشگاه ها بیشتر افرادی هستند که اطلاعات نظری خوبی داشته اما به لحاظ عملی وضعیت چندان مطلوبی ندارند، گفت: به همین منظور برنامه ای در مدارس، هنرستان ها و آموزشکده های سما دانشگاه آزاد اسلامی داریم تا دانش آموزان در کنار یادگیری مباحث تئوری یک مهارت و حرفه ای را به طور کامل آموزش ببینند تا بتوانند سریعاً وارد بازار کار شوند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز و توجه جدی بر آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی است، خاطرنشان کرد: قرار است برنامه هفت ساله سازمان سما (از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۴) با این رویکرد تنظیم و تدوین شود.

منظری توکلی به بندهای ۴ و۱۵ ماده ۳ اساسنامه سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تأسیس مدارس سما در خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: بر این اساس سازمان سما در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و آذربایجان مدرسه تأسیس می کند و در تأسیس مدارس در کشورهای همسایه علاوه بر درآمدسازی به فکر فرهنگ سازی نیز هستیم.

وی مهمترین رویکردهای مدارس سما را فرهنگ سازی و تمدن سازی دانست و افزود: علم و تهذیب به منظره دو بال است که نبود هر کدام از آنها امکان پرواز و پیشرفت را میسر نمی سازد و به گفته امام راحل (ره) اگر تهذیب نباشد، علم، انسان را به جایی نخواهد رساند.

به گزارش ایمنا، سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی (سما) سازمانی غیردولتی وابسته به دانشگاه آزاد است که در سال ۱۳۷۰ با هدف توسعه و گسترش فضای آموزشی ایران تاسیس شد. این سازمان، ۵۸۸ مدرسه به اضافه ۱۷۱دوره پیش دبستانی ضمیمه مدارس ابتدایی با بیش از ۷۶ هزار دانش آموز و همچنین ۱۲۰ آموزشکده فنی و حرفه ای با حدود ۹۵ هزار دانشجوی مقطع کاردانی فنی حرفه ای دارد. 

کد خبر 335790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.