برگزاری نمایشگاه "تونی کرگ" به میزبانی نصف جهان

سال گذشته "تونی کرگ" از برجسته ترین هنرمندان مجسمه سازی آلمان به اصفهان آمد و با استشمام بوی هنر در این دیار کهن دل در گروی آن داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازگشت تونی کرگ به آلمان همان و تصمیمی جدی برای برگزاری نمایشگاهی از برترین آثارش در اصفهان همان. راهی شدن بیش از دو کانتینر بزرگ برای حمل آثار این هنرمند به سوی ایران حاصل سفر کرگ به اصفهان شد و اینک برگزاری نمایشگاهی از آثار او در موزه هنرهای معاصر اصفهان به خلق رویداد هنری بزرگی در نصف جهان منجر شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: تونی کرگ از بزرگترین هنرمندان مجسمه ساز در دنیاست که آثار او بیشتر برای فضاهای شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

مهدی تمیزی ادامه داد: این هنرمند برجسته در سال گذشته به ایران آمد و مدتی را در اصفهان به سر برد، حاصل این سفر علاقه فراوانی بود که نسبت به اصفهان در وجود او ایجاد شد و سرانجام با حمایت دولت آلمان آثارش را که وزنی در حدود ده ها تُن دارد به وسیله بیش از دو کانتینر بزرگ راهی ایران کرد. آثار کرگ دو ماه در موزه هنرهای معاصر تهران در معرض تماشا قرار گرفت و اینک به مدت دو ماه نیز در موزه هنرهای اصفهان پذیرای هنردوستان است، همچنین بعد از آن این نمایشگاه به مدت دو ماه در کرمان دایر می شود و بعد  به آلمان بازمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه محموله آثار تونی کرگ بیش از ده ها تُن وزن دارد و در میان آن آثاری با وزن پنج تن وجود دارد، عنوان کرد: این محموله در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت کامل ارایه شده است، اما به دلیل محدودیت فضا در موزه هنرهای اصفهان، تنها دو کانتینر راهی اصفهان شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با بیان اینکه اصفهان از ۱۵ بهمن ماه میزبان این رویداد هنری بزرگ خواهد بود، اظهار کرد: آیین افتتاحیه این نمایشگاه روز ۱۵ بهمن ماه با حضور تونی کرگ و تنی چند از اساتید بزرگ تاریخ هنر جهان، مهمانانی از سفارت آلمان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهر استان و شهر اصفهان در محل موزه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه محموله آثار تونی کرگ در ساعت یک بامداد شنبه هفتم بهمن ماه به موزه هنرهای معاصر اصفهان رسید و تا ساعت چهار و نیم صبح، پیاده سازی اش در موزه به طول انجامید، گفت: این آثار هم اکنون در موزه قرار دارد و از ظهر امروز تا سه روز آتی، با حضور متخصصان چیدمان آثار هنری که از آلمان آمده اند، در مکان های تعبیه شده و گالری های موزه چیده خواهد شد.

تمیزی خاطرنشان کرد: تمامی آثار هنری تونی کرگ توسط شرکت بیمه معتبری در اتحادیه اروپا بیمه شده و با پرداخت مبلغ قابل توجهی از سوی دولت آلمان راهی ایران شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر، برپایی این نمایشگاه در ایران را رویدادی بین المللی دانست و گفت: چنین رویدادهایی، بی ارتباط با باز شدن فضاهای فرهنگی و هنری ایران با دیگر کشورها نیست، و این مهم، از ارزش های دولت تدبیر و امید است.

وی تاکید کرد: البته مسئولان باید توجه کنند که در کشورهای پیشرفته چه هزینه های گزافی برای حمایت از هنرمندان برجسته می شود و این مسئله را الگوی فعالیت های مدیریتی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان موزه هنرهای معاصر اصفهان از فضای مناسبی برای برگزاری چنین رویدادهایی برخوردار نیست، اظهار کرد: ساختمان موزه های مربوط به هنرهای معاصر، در تهران و جهان، دارای ویژگی های خاصی از نظر فضا، مساحت، معماری و چیدمان است که بر اساس ویژگی های آثار هنرهای معاصر تعیین شده است، اما ساختمان موزه هنرهای معاصر اصفهان بنایی قدیمی و تاریخی است که از فضای مناسبی برای برگزاری چنین رویدادهایی برخوردار نیست، امیدوارم به زودی شاهد ساخت و احداث مکانی بزرگ و مناسب با معماری ویژه موزه هنرهای معاصر در اصفهان باشیم.

کد خبر 335782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.