لنجان در جذب نیروهای کارورز در  استان حائز رتبه برتر است

لنجان-رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح کارورزی، انعقاد ۲۵ قراداد کارورزی ویژه دانش آموختگان دانشگاهی در شهرستان لنجان جزء اولویت‌های شهرستان بوده است و برهمین اساس لنجان درجذب نیروهای کارورزی در استان اصفهان حائز رتبه برتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی کریمی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت طرح تکاپو اظهار کرد: طرح تکاپو یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال است، که سمت و سوی خاصی نیز دارد و بر همین اساس ۲۵۰ میلیون تومان در کارگروه های شهرستان لنجان برای این طرح اختصاص داده شده و اولویت‌های آن نیز شناسایی و معرفی شده است.

وی افزود: باید توجه داشت طرح تکاپو، تحت عنوان توسعه رشته‌های منتخب در برنامه اشتغال فراگیر سال ۹۶ دیده شده و براساس طرح توسعه رشته‌های منتخب، ظرفیت‌های اشتغال متناسب با هر استان و هر منطقه شناسایی و برای رشد اشتغال در همان رشته اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان تصریح کرد: طرح کارورز، یکی دیگر از طرح‌هایی دولت بوده که با هدف آشنایی کارآموز با محیط واقعی کار و شناسایی نیروی کار مستعد و توانمند با بهره‌مندی از ظرفیت استادکارهای با تجربه اصناف و صنایع اجرایی شده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: طرح کارورز به مدت شش ماه برای هر نیروی کار اجرا می‌شود و از آنجا که دیوان قضایی کشور آن را پشتیبانی می‌کند دیگر جای نگرانی برای کارفرما برای جذب نیرو در این طرح وجود ندارد.
کریمی ادامه داد: باید توجه داشت در این طرح دولت بر اساس مدرک تحصیلی مبلغی را به عنوان حقوق ماهانه به کارورز پرداخت خواهد کرد همچنین به مدت ۲ سال هزینه بیمه وی نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح انعقاد ۲۵ قراداد کارورزی ویژه دانش آموختگان دانشگاهی در شهرستان لنجان جزء اولویت‌های شهرستان بوده است، و برهمین اساس لنجان درجذب نیروهای کا ورزی در  استان اصفهان حایز رتبه برتر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد :سهم شهرستان لنجان دراین قرارداد ۲۲۲ نفر در قالب طرح کارورزی است، که باید تا پایان سال، این نیروها جذب شود.

وی با اشاره به اجرای طرح روستا تعاون در شهرستان لنجان عنوان کرد: طرح روستا تعاون یکی دیگر از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر توسط دولت اجرایی شده و در این زمینه اقدامات متعددی در سراسر کشور انجام شده است، و بر همین اساس با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاهای بخش باغبهادران، ۱۰ روستای این بخش برای هدف گذاری دراین طرح انتخاب شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهایی که موجب تقویت ایجاد اشتغال می‌شود بحث ایجاد تعاونی‌ها است، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف بهره‌گیری از ظرفیت روستاها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرایی می‌شود و بر همین اساس  تا کنون در روستاهای کچوییه وهاردنگ جلسات توجیهی این طرح برگزار شده است، که با استقبال خوبی نیز مواجه بوده ایم.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد برای اینکه تسهیلات موجود در طرح روستا تعاون صرفا به مشاغل پراکنده، موفق و کم بازده ارائه نشود بهترین راهکار تشکیل تعاونی‌هایی متناسب با ظرفیت روستاها از بین کشاورزان، دامداران و زنان و مردان روستایی بوده که این مهم در شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان افزود: امسال شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات اختصاص داده ‌شده به حوزه اشتغال مشاغل خانگی در شهرستان لنجان بودیم، که این اعتبارات بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و شش بانک عامل از جمله ملی، ملت، مسکن، رفاه، توسعه وتعاون و کشاورزی این وام ها را پس از معرفی به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تخصیص این اعتبارات در قالب طرح ایجاد و توسعه ی مشاغل خانگی شهرستان لنجان می تواند نشان‌ ای در جهت توسعه روز افزون اشتغال دربین روستاییان باشد و افراد مختلف نیز می‌توانند با توجه به طرح‌های متنوع و متعدد دولت در زمینه ایجاد توسعه ی اشتغال از این طرح‌های توسعه‌ای بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت شهرستان لنجان در حوزه اشتغال انتظا ر می‌رود فعالان اقتصادی در حوزه کار و تولید توجه ویژ ای به کارگیری نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت‌های فنی و تخصصی آنها داشته باشند.

کد خبر 335781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.