جمع‌آوری خودروهای فرسوده از سطح شهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از جمع‌آوری خودروهای فرسوده از سطح شهر خبر داد و گفت: در ابتدا اخطاریه‌های برای جمع آوری خودرو اسقاطی به مالکان صادر می شود، در صورت عدم توجه مالک، شهرداری بر اساس مجوزهای قانونی نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ‌ اقدام می‌کند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آمارها نشان می‌دهد بیشترین تماس‌های مردم با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان در ارتباط با خودروهای فرسوده است که در سطح خیابان‌ها، معابر یا کوچه‌ها رها شده و باعث سد معبر و بروز مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری با صدور اخطاریه به مالک خودرو اعلام می‌کند که خودرو فرسوده را از محل متوقف شده منتقل کند، چنانچه مالک به اخطار داده شده توجه نکرد، شهرداری بر اساس مجوزهای قضایی نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ‌های مشخص سطح شهر اقدام می‌کند و در صورت مراجعه مالک خودرو، پس از احراز مالکیت با اخذ تعهد رعایت برخی مقررات، خودرو تحویل داده می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۴۹۱ اخطار به مالکان خودروهای فرسوده شهر اصفهان داده شده است، تصریح کرد: از این تعداد، ۶۴۵ خودرو پس از اخطار به مالکان از محل جمع آوری و ۱۸۰ خودرو به دلیل اعتنانکردن مالکان به اخطارهای داده شده، توسط شهرداری مناطق به پارکینگ‌های مشخص منتقل شد.

وی به ساختمان‌های ناایمن و نیمه تمام در معابر شهر اشاره و تصریح کرد: بر اساس بند۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، برای ساختمانها یا بناهای نا ایمن که مشکلاتی را برای شهر ایجاد می‌کند، با رعایت ضوابط و مقررات، اخطارهایی از سوی شهرداری به مالکان ارایه می‌شود، در صورت توجه نکردن مالک یا مالکان در مدت زمان تعیین شده، شهرداری نسبت به رفع خطر ساختمان نا ایمن اقدام می‌کند.

محمد حسینی گفت: حفظ جان شهروندان برای شهرداری بسیار اهمیت دارد، از این رو با توجه به مشکلاتی که ساختمان‌های نیمه کاره رها شده و ناایمن برای مردم ایجاد می‌کند، اگر اتفاقی برای عابران پیاده بیفتد، مالکان ساختمان باید جوابگو باشند.

وی با اعلام اینکه در ۹ ماهه سال جاری برای ساختمان‌های ناایمن شهر اصفهان ۷۶۱ فقره پرونده تشکیل شده است، اظهارکرد: از این تعداد ۴۵۷ مورد توسط مالک یا مالکان رفع خطر انجام و ۲۴۵ مورد نیز توسط شهرداری مناطق ۱۵ گانه اعمال قانون شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: در خصوص زمین، ساختمان‌های نیمه تمام یا مخروبه به استناد ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها طی ۹ماهه سال‌جاری یک هزار و ۶۲۱ فقره پرونده تشکیل و در ۶۵۹ مورد اقدامات لازم توسط مالک یا مالکان انجام و رفع مشکل شد، اما یک هزار و ۵۸ مورد توسط شهرداری با دیوارکشی، اصلاح وضعیت یا تغییر کاربری اعمال قانون شد.

کد خبر 335772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.