آمار دقیقی از مرگ ناشی از آنفلوآنزا نداریم/ برای تزریق واکسن دیر نشده

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۱۰ درصد از مردم استان اصفهان با بیماری آنفلوآنزا درگیر هستند ضمن اینکه هنوز زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هر ساله متناسب با فصل سرما با افزایش مراجعات و بستری مبتلایان به آنفلوآنزا در استان اصفهان رو به رو هستیم، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود سالانه در آذر و دی ماه و همچنین در نوروز ۱۰ درصد از جمعیت استان اصفهان به بیماری آنفلوآنزا  مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا در گام نخست با تب و بدن درد خودنمایی می‌کند، افزود: عطسه، سرفه و مشکل تنفسی نشانه‌های بعدی این بیماری است که در بازه زمانی پنج تا هفت روز در بدن بیمار مشاهده می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه روش انتقال بیماری آنفلوآنزا  از محل دهان و تنفس است، تصریح کرد: از این رو پیشنهاد می‌شود که بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در دوران بیماری در منزل استراحت  و از تب‌برهای غیر آسپیرینی استفاده کنند.

آمار دقیق از مرگ و میر مبتلایان به آنفلوآنزا  نداریم

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا  نباید تا قبل از قطع تب از منزل خارج شوند، اضافه کرد: انتقال این ویروس بسیار ساده است و بهتر است که فرد مبتلا برای جلوگیری از شیوع این بیماری مراقبت‌های لازم را انجام دهد.

فدایی در خصوص مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا  در اصفهان اظهار کرد: ما مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در اصفهان را انکار نمی‌کنیم اما آمار دقیقی نیز از این مرگ و میرها نداریم. در آمریکا بر اساس منابع علمی موجود این کشور سالانه بین  ۱۲ تا ۵۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند و در ایران نیز به تناسب جمعیت این امر غیر قابل انکار است.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا که در گذشته بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی و کلیوی داشته و یا به دلایلی مصرف کورتن داشته‌اند احتمال مرگ آنها بالاتر از دیگر مبتلایان است.

وی با بیان اینکه اغلب بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مزمن با مراجعه به بیمارستان تحت عنوان بیمار ریوی بدحال تحت درمان قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در بین این افراد موارد عدم بهبودی وجود دارد.

هنوز برای تزریق واکسن آنفولانزا دیر نشده است

فدایی با بیان اینکه طی فصل سرما حدود یک تا ۱۰ درصد مبتلایان به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری می‌شوند، اضافه کرد: اغلب مرگ و میرها در بین افراد بستری اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه هنوز برای تزریق واکسن آنفلوآنزا دیر نشده است، افزود: ضروری است کسانی که هنوز مبتلا نشده و بدن ضعیفی دارند نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مراکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه مبتلایان آنفلوآنزا باید در مدت زمان بیماری تا بهبودی به صورت کامل در منزل استراحت کنند، تصریح کرد: حضور در جامعه باعث شیوع این بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا باید از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک و کورتن‌ها جلوگیری کنند چرا که ممکن است این امر منجر به تشدید بیماری‌شان شود.

کد خبر 335757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.