وضعیت امروز هنر اصفهان با شخصیت آن فاصله دارد

استاندار اصفهان گفت: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و در بعد هنر و حکمت و فرهنگ بسیار قابل ستایش است، اما امروز در باب هنر آنچه در اصفهان دیده می‌شود از شخصیت اصفهان فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه -جمعه- ششم بهمن ماه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله که در اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: امام خمینی(س) پایه گذار نهضتی بزرگ در عصر معاصر است و باور ایشان تا جایی پیش رفت که در سال ۵۷ جوانان را تکیه‌گاه انقلابی بزرگ ساخت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله افزود: این اقدام خوب و مبتکرانه در راستای توسعه تئاتر در قالب جشنواره تئاتر و نمایش‌نامه نویسی برگزار شده است. شناخت حضرت امام یک ضرورت تاریخی است، امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت عدالت‌خواه و آزادی‌خواه و یک مسلمان مبارز و در سخت‌ترین شرایط به صورت واحد قیام کرد و به مبارزه با رژیم پرداختند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه حتی امروز نیز اندیشه امام خمینی می تواند دوای درد همه دوران ها باشد، عنوان کرد: مراجعه به اندیشه امام درس‌هایی به ما می آموزد که جوانان امروز تشنه آن هستند.

وی افزود: جوانان دهه های ۵۰ و ۶۰ از افکار حضرت امام استفاده کردند اما جوان امروز در یافتن حقیقت فکر ایشان راه خود را پیدا نکرده است. در حقیقت آنچه که بتواند ماهیت واقعی شخصیت امام را در روح و روان جامعه جاری کند، مورد غفلت واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و در بعد هنر و حکمت و فرهنگ بسیار قابل ستایش است اما امروز در باب هنر آنچه در اصفهان دیده می‌شود از شخصیت اصفهان فاصله گرفته است. این شهر با چنین سابقه درخشان فرهنگی و هنری هنوز حتی از یک سالن نمایش مناسب برخوردار نیست.

استاندار اصفهان ادامه داد: به عنوان مدیران این نظام نمی‌توانیم ببینیم که در برگزاری برخی کنسرت‌ها و مراسم‌های هنری سلیقه‌ای عمل می شود و این سختگیری‌ها دولتی نیست.

وی هنر را زبان مردمی دانست و گفت: به عنوان فردی که خود را خادم مردم اصفهان می دانم، در زمینه هنر نیز خود را مسئول می‌دانم و از همه همکاران در دستگاه‌های دولتی می‌خواهم که تمام تلاش خود را برای توسعه هنر در چارچوب زندگی ایرانی و اسلامی به کار بگیرند و در راستای ساخت سالنی مناسب برای این شهر اقدام کنند و سرمایه‌گذاری در این زمینه را در برنامه خود قرار دهند.

کد خبر 335736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.