پرندگان شهرضا قرنطینه می‌شوند

شهرضا - رییس دامپزشکی شهرستان شهرضا گفت: باهدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، همه پرندگان و محصولات مرتبط با صنعت طیور در شهرستان قرنطینه می‌شوند.

به گزرش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حمید رییس‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرضا دومین شهرستان استان از نظر پرورش طیور است، به همین دلیل لازم است نظارت‌ها بر جلوگیری از شیوع بیماری‌های پروندگان در این شهرستان بیشتر از سایر مناطق باشد.

وی ارایه آموزش‌های لازم به بهره‌برداران صنعت طیور را یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ کلاس آموزشی برای ۹۰۰ بهره‌بردار این صنعت در شهرستان برگزار شده است که در آن‌ها راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان آموزش داده شده است.

رییس دامپزشکی شهرستان شهرضا تراکم واحدهای پرورش طیور در این شهرستان را یکی از موارد مهم برشمرد و تصریح کرد: تراکم این واحدها امکان انتشار سریع بیماری را فراهم می‌کند.

رییس‌زاده از خطر ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دو روستای این شهرستان خبر داد و افزود: پس از نمونه‌گیری انجام شده، علایم این بیماری در این دو منطقه مشاهده نشد، اما در مراحل بعدی طرح پایش مستمر مراکز روستایی پرورش طیور انجام می‌شود.

وی از استقرار ایست بازرسی دامپزشکی در گلوگاه شهید امامی شهرضا خبر داد و گفت: در این ایستگاه همه مواد مربتط با صنعت طیور قبل از ورود به منطقه جنوب استان کنترل و بازبینی می‌شود.

رییس دامپزشکی شهرستان شهرضا گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، همه پرندگان و محصولات مرتبط با صنعت طیور در شهرستان قرنطینه می‌شوند، این در حالی است که ورود هرگونه محموله فراوردهای پروتئینی منجمد یا طیور از استان‌ها و شهرهای اطراف به شهرضا، مشروط به بازرسی کارشناسان دامپزشکی و اخذ مجوز از این اداره است.

رییس‌زاده با تأکید بر ضرورت همکاری مستمر همه نهادهای قانونی و نظارتی برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با شبکه دامپزشکی، اظهار کرد: اداراتی همچون محیط‌زیست و جهادکشاورزی باید نظارت لازم را برای مراکز پرورش دهنده آبزیان و نیز مراکز غیرقانونی پرورش طیور انجام دهند.

وی از نابودی طیور مراکز آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: لازم است ورود فرآورده‌های مرتبط با صنعت طیور از مسیر اصفهان به شهرضا کنترل شود تا از ورود این بیماری از مناطق شمالی استان به شهرستان جلوگیری شود.

رییس دامپزشکی شهرستان شهرضا با اشاره به واگذاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای تأسیس مراکز پرورش طیور در شهرستان، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران پرورش کبک، بلدرچین و تأسیس مراکز تولید تخم مرغ بومی مشمول دریافت تسهیلات اقتصادی مقاومتی نیستند، بنابراین نهادهای که اقدام به واگذاری این گونه تسهیلات می‌کنند باید هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی انجام دهند.

کد خبر 335653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.