رتبه‌بندی سایت‌های دانشگاهی اعلام شد/ ارتقای ۷۷ پله‌ای علوم پزشکی اصفهان

نظام رتبه‌بندی بین المللی وبومتریکس جدیدترین رتبه وب سایت های دانشگاهی را اعلام کرد که در این نظام رتبه بندی شاهد ارتقای ۷۷ رتبه ای پایگاه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رنکینگ جهانی هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از انتشار آخرین رنکینگ وبسایت های دانشگاهی جهان خبر داد و گفت: تحلیل رتبه جدید دانشگاه های ایران در وبومتریک از ارتقای ۷۷ رتبه ای وبسایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آخرین ماه‌های منتهی به سال ۲۰۱۸ میلادی حکایت دارد.

کیانوش جهانپور افزود بر اساس نسخه سال ۲۰۱۸ رتبه بندی وبومتریک که نخستین نسخه این رتبه بندی در سال جدید میلادی است، وب سایت دانشگاه های هاروارد، استنفورد، ماساچوست، برکلی، واشنگتن، میشیگان، آکسفورد، کرنل، کلمبیا و پنسیلوانیا به ترتیب در جایگاه ۱۰ وب سایت نخست دانشگاهی در بین وب سایت های دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت جایگاه وب سایت دانشگاه های ایرانی در این رتبه بندی حاکی از این است که ۲۰ دانشگاه نخست که در آخرین رتبه بندی ۲۰۱۷ وبومتریکس، در بین دانشگاه های ایران صدرنشین بودند، همچنان جزء ۲۰ دانشگاه اول کشور قرار دارند، اما جایگاه ملی برخی از آنها در رتبه بندی جدید تغییر کرده است. همچنین رتبه جهانی این دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی وبومتریکس با ارتقا یا افول مواجه بوده است.
وی اضافه کرد: در آخرین رتبه بندی جهانی، رتبه وبسایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان ۷۷ رتبه ارتقا پیدا کرده و اکنون رتبه ۱۴۰۰ در رنکینگ جهانی و رتبه پنجم در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور را داراست.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد در سال ۲۰۱۸ با ارتقای وبسایت و همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت روابط عمومی و برقراری نظام ارزشیابی فعالیت ساب دامین های دامنه اصلی دانشگاه در واحدهای مختلف، این جایگاه هم در بعد ملی و هم در سطح جهانی ارتقای مشهودتری خواهد یافت.

نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه ژانویه ۲۰۱۸ نظام رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس اعلام شد. مبنای این رتبه بندی براساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه، تعداد استنادات ۱۰ نفر پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations، تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago و تعداد لینک‌های داده شده به سایت دانشگاه،  است. بر اساس نتایج اخیر این رتبه بندی، سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کرده اند.

کد خبر 335632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.