محدوده دولتخانه‌ صفوی تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: محدوده دولتخانه صفوی حد فاصل میدان امام(ره) تا محور چهارباغ به عنوان محور تاریخی، فرهنگی شهر اصفهان به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

سید جمال الدین صمصام شریعت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: احیاء برخی فضاهای شهری مربوط به دولتخانه‌صفوی از جمله باغات و ابنیه‌ای که به مرور تخریب شده‌ است، می‌تواند در رونق گردشگری اصفهان تاثیرگذار باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه دولتخانه‌ صفوی یادگاری ارزشمند از دورانی است که اصفهان پایتخت سیاسی کشور بوده، گفت: در زمان شاه عباس اول، مجموعه کاخ‌ها و فضاهایی تحت عنوان دولتخانه‌ صفوی حد فاصل میدان امام(ره) تا محور چهارباغ احداث شده است.

وی ادامه داد: اولین طرح جامع اصفهان در دوران شاه عباس اول تهیه شد که شامل مجموعه دولتخانه‌صفوی، میدان نقش‌جهان، محور چهارباغ و امتداد آن تا باغ هزارجریب و خیابان‌های جانبی از جمله عباس‌آباد و محله جلفا بوده است، در حال حاضر محدوده دولتخانه‌صفوی با نظارت میراث فرهنگی به صورت کامل شناسایی و در کمیسیون ماده پنج بررسی و به تصویب رسید.

صمصام شریعت با بیان‌اینکه دولتخانه‌صفوی، محور تاریخی، فرهنگی شهر اصفهان محسوب می‌شود، گفت: قراردادی با مهندس مشاور برای مطالعه و ارایه طرح احیاء دولتخانه‌صفوی منعقد شده که امیدواریم این طرح در کمیسیون ماده پنج نیز تایید و به تصویب برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیته راهبری متشکل از کارشناسان میراث فرهنگی، نظام‌مهندسی، شهرداری و کارشناسان مرتبط برای تحویل‌گیری طرح تشکیل شده است، البته با تصویب طرح برخی اراضی باید تغییر کاربری و آزادسازی شود تا در نهایت با احیاء دولتخانه صفوی کار ویژه و شاخصی در کلانشهر اصفهان صورت گیرد.

کد خبر 335629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.