بهروز وثوقی از "کامیون" پیاده شد!

بازگشت رابعه اسکویی به ایران، همکاری بانوی آهنگساز یونانی با پیمان معادی، حذف بهروز وثوقی از پروژه سینمایی "کامیون" و انتخاب کارگردان جوان ایرانی به عنوان داور یک جشنواره معتبر خارجی از جمله تازه ترین رویدادهای حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش ایمنا، کامبوزیا پرتوی کارگردان کم کار اما برجسته سینمای ایران از حذف بهروز وثوقی در نقش اصلی فیلم تازه اش با نام "کامیون" خبر داد. پرتوی علت این حذف را عدم امکان حضور وثوقی در ایران دانست و از جایگزین کردن سعید آقاخانی، به دلیل تسلطش به زبان و فرهنگ کُرد به جای وثوقی خبر داده است. خبرها حاکی از آن است که پرتوی فیلمنامه "کامیون" را در سال ۲۰۰۵ برای بهروز وثوقی فرستاده بود و او هم با آن ارتباط برقرار کرده و برای همکاری با این پروژه سینمایی ابراز تمایل کرده بود.

همکاری بانوی موسیقی یونان با پیمان معادی

"النی کاریندرو" بانوی موسیقی یونان، بعد از همکاری با بزرگان موسیقی جهان، موسیقی فیلم "بمب، یک عاشقانه" پیمان معادی را در یونان می سازد.

این آهنگساز بین المللی که برای اکثر آثار برجسته "تئو آنجلوپولس" موسیقی ساخته است، با کارگردانان مطرحی چون کریس مارکر، جولس داسین، ماگارت فن تروتا و ... نیز همکاری داشته است.

بهتاش صناعی‌ها داور جایزه «اینگمار برگمان» شد

بهتاش صناعی‌ها کارگردان و نویسنده داور جایزه "اینگمار برگمان" سوئد شد.

جایزه «اینگمار برگمان» از جوایزی است که در دنیا به یک فیلم اول اهدا می شود و تا زمان حیات اینگمار برگمان کارگردان سوئدی در سال ۲۰۰۷، این جایزه با همکاری و مدیریت شخص او به عنوان دبیر افتخاری جشنواره گوتنبرگ به بهترین فیلم اول داده می شد. چهل و یکمین دوره فستیوال گوتنبرگ از ۲۶ ژانویه تا ۵ فوریه در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار می شود.

فیلم مستند "دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری" ساخته مشترک بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم نیز در بخش پنج قاره این فستیوال به نمایش درمی آید.

بازگشت رابعه اسکویی به ایران

رابعه اسکویی بازیگر سینما و تلویزیون که در چند سریال شبکه جِم ایفای نقش کرد، به ایران بازگشت.

او در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از حضور در حرم حضرت معصومه(س) نوشت: دلم زیارت خواست...

کد خبر 335602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.