۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
صرع بیماری "خوب درمان" است

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی صرع گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به صرع به درمان دارویی جواب مثبت می‌دهند و به همین دلیل می‌توان، صرع را یک بیماری "خوب درمان" قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر مهوری صبح امروز (چهارشنبه)  در چهاردهمین کنگره بین المللی صرع اظهار کرد: این کنگره از چهارم تا ششم بهمن ماه سال جاری در بیمارستان میلاد اصفهان با محور روش های نوین تشخیص صرع، بررسی قوانین مرتبط با صرع و تاثیر این بیماری بر روی زنان و نوزادان و آسیب‌شناسی جنبه های روانی آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کنگره ۴۰ سخنران از ایران و کشورهایی همچون کانادا، برزیل، ایتالیا، و اتریش و استرالیا با هدف تبادل علمی با بهترین مراکز علمی دنیا حضور دارند تا بتوانیم در جریان آخرین دستاوردهای روز جهان قرار بگیریم.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع عنوان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور نیز در این کنگره شرکت کرده‌اند تا بتوانند آموزش‌های دستیاری و پزشکی را با توانمندی بیشتری دنبال کنند.

وی به روند پیشرفت درمانی زنان مبتلا به صرع اشاره کرد و افزود: از زمانی که بشر به وجود آمده بیماری صرع وجود داشته اما امروزه تشخیص این بیماری به مراتب آسان‌تر و بهتر شده است البته زنان باردار باید دقت لازم را در مصرف قرص‌های خود در زمان حاملگی داشته باشند.

مهوری گفت: خانواده‌ها باید به رفتارهای فرزندان خود در دوران نوزادی نیز توجه داشته باشند و در صورت هرگونه مشکل و حرکات غیرطبیعی در راه رفتن و صحبت کردن آنها، به پزشک مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به صرع به درمان دارویی جواب مثبت می‌دهند و به همین دلیل می‌توان، صرع را یک بیماری "خوب درمان" قلمداد کرد.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع خاطرنشان کرد: یک درصد جامعه ایران به بیماری صرع مبتلا هستند که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیمار شامل شده که البته سالانه هزار بیمار مبتلا به صرع غیرقابل کنترل به این آمار اضافه می شود.

وی تصریح کرد: برآورد می‌شود در حال حاضر از جمعیت پنج میلیونی استان اصفهان ۵۰ هزار نفر مبتلا به بیماری صرع هستند.

کد خبر 335565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.