آمار مبتلایان به صرع در ایران بسیار بالاست

رییس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران گفت: آمار مبتلایان به صرع در ایران بسیار بالاست و بر اساس آخرین برآوردها، این آمار ۲ تا ۲.۵ برابر مبتلایان در کشورهای اروپایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین پاکدامن صبح امروز(چهارشنبه) در چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع اظهار کرد: براساس بررسی تحقیقاتی که در مورد اپیدمی صرع در کشور انجام شده است، شیوع این بیماری در ایران بین دو تا دو و نیم برابر کشورهای اروپایی است.

وی ادامه داد: این برآوردها در طول یک سال و از بهمن ماه سال گذشته تا بهمن ماه سال جاری انجام شده که نشان می دهد آمار مبتلایان به این بیماری در ایران بسیار بالاست.

رییس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران عنوان کرد: ضربه‌های مغزی ناشی از تصادفات و ضربه‌هایی که به مجروحان جنگی وارد شده دو عامل اساسی ابتلا به صرع در کشور هستنداما هنوز فراوانی مبتلایان در بین استان‌های کشور مشخص نیست.

وی افزود: میزان ابتلای زنان و مردان به این بیماری یکسان بوده و البته اگر به موقع تشخیص داده شود، با دارو قابل کنترل است.

پاکدامن تصریح کرد: هزینه‌ای که بیماران مبتلا به صرع در ایران به صورت ماهانه از جیب خود برای درمان این بیماری می‌پردازند، حدود ۵۰ دلار بوده که این رقم نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به علت اینکه دولت، داروهای این بیماری را با قیمت‌های ارزان در اختیار مبتلایان به صرع قرار می‌دهد، این بیماران حدود یک بیستم تا یک سی‌ام سایر کشورها برای درمان  خود هزینه می‌کنند.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: بیماری‌هایی که تحت عنوان بیماری خاص قرار می‌گیرند مبتلایان به آنها خدمات بیشتری را دریافت می‌کنند که بیماری صرع نیز از این امر مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های گذشته برای اولین بار درسطح خاورمیانه توانست به تکنولوژی تحریک "عصب واگ" در حوزه درمان این بیماری دست پیدا کند که نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.

کد خبر 335563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.