اجازه نمی‌دهیم در استان قطعی گاز اتفاق بیفتد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با گذشت نیم قرن از قدمت شبکه های فولادی در اصفهان تمامی شبکه گازرسانی استان از نظر فنی تحت کنترل است.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی در خصوص وضعیت شبکه‌های گازرسانی در سطح استان، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه‌های گازرسانی ۵۰ درصد فولادی و ۵۰ درصد پلی‌اتیلن هستند. پلی اتیلن بهترین تکنولوژی است که همه دنیا برای توزیع گاز طبیعی به صورت زیرزمینی از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه  تکنولوژی تولید لوله‌های پلی‌اتیلن در داخل کشور موجود است، اظهار کرد: در شبکه‌های قدیمی گازرسانی از لوله های فولادی و در شبکه‌های جدید، از لوله های پلی‌اتیلن استفاده شده، لوله‌های پلی‌اتیلن مقاوم در برابر خوردگی‌ها هستند، البته تا حدودی استحکام آنها در برابر ضربات مکانیکی ضعیف‌تر است به هر حال شبکه‌های گاز در یک محل و عمق استاندارد بکار می روند که به هنگام حفاری توسط سایر شرکت های خدماتی مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۱۱۱کیلومتر خط انتقال گاز، ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و ۸۳۰ هزار انشعاب برای گازرسانی به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۷ هزار مشترک در سطح استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه نشت یابی در این شرکت بسیار قوی و با دقت و حساسیت بالایی انجام می شود، خاطرنشان کرد: کل ۲۶ هزار شبکه فولادی و پلی اتیلن سطح استان در طول سال بطور کامل از طریق دستگاه های مجهز و با تکنولوژی روز مورد نشت یابی  قرار می گیرد.

علوی با بیان اینکه عمق شبکه‌های گاز عموماً یک متر و ۱۰ سانتی‌متر  است و با نوار زرد رنگ اخطار بر روی لوله‌ها کاملاً مسیر آنها مشخص شده است، گفت: خوشبختانه این شرکت  با سایر شرکت های خدماتی که به هر دلیلی قصد حفاری در سطح استان  را دارند هماهنگ است تا به هنگام حفاری به شریان های حیاتی شهر و  تأسیسات یکدیگر آسیب وارد نشود.

وی با بیان اینکه شبکه ای تحت عنوان شبکه فرسوده، ناایمن و نگران کننده در راستای نشت گاز در سطح استان وجود ندارد، تصریح کرد: درحال حاضر شبکه‌های فولادی از طریق سیستم حفاظت کاتدی کنترل می‌شوند و اگر حوادثی در سطح استان به ندرت مشاهده می‌شود ناشی از حفاری‌های ناهماهنگ بوده در غیر این صورت خوردگی و سوراخ شدن لوله‌ها تحت کنترل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: علاوه بر اینکه شبکه‌ها به لحاظ فنی کنترل می شود دائماً به صورت هوشمند مورد نشت‌یابی قرار می گیرد، همچنین بیش از ۱۰ هزار کیلومتر خطوط انشعاب و علمک گاز در منازل شهروندان نیز در طول سال نشت‌یابی می‌شود.

وی ادامه داد: به لحاظ فنی تمهیدات لازم را اندیشیده و اجازه نمی‌دهیم که قطعی گاز اتفاق بیفتد، قطع گاز مشکلات بسیار زیادی دارد بنابراین اگر به هر دلیل قطعی گاز رخ دهد تیم های امداد و تعمیرات شرکت در طول شبانه روز آماده خدمت رسانی هستند.

کد خبر 335519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.