گلپایگان از مراکز بزرگ‌ تولید ماهی قزل آلا استان است

گلپایگان- مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ایران دو هزار کیلومتر خط دریایی از طرف شمال و جنوب دارد، اما میزان مصرف ماهی نسبت به میانگین جهانی یک چهارم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، مجتبی فوقی در سمینار یک روزه نقش آبزیان در ارتقاء سلامت جامعه اظهار کرد: سازمان شیلات براساس مصوبات دولت وظیفه آبزی پروری را عهده دار است و باید با استفاده از منابع آبی موجود تولید آبزیان را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه گلپایگان یکی از مراکز بزرگ‌ تولید بچه ماهی قزل آلای استان است، گفت: با توجه به اینکه دریاچه و چشمه در شهرستان گلپایگان نیست، اما در تولید پرورش آبزیان رتبه چهارم استان را در بین ۲۳ شهرستان دیگر دارد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: پرورش آبزیان در گلپایگان سال ۷۴ آغاز شد و اکنون ۵۵ استخر پرورش ماهی قزل آلا وجود دارد.

وی گفت: باید در کنار پرورش آبزیان در شهرستان، فرهنگ سازی برای مصرف ماهی در وعده غذایی انجام شود تا تولید کننده‌ دغدغه‌ای برای فروش نداشته باشد.

فوقی با بیان اینکه ایران دو هزار کیلومتر خط دریایی از طرف شمال و جنوب دارد، اما میزان مصرف ماهی نسبت به میانگین جهانی یک چهارم است، تصریح کرد: علت پایین بودن مصرف آبزیان عدم شناخت از ارزش غدایی و آشنا نبودن ذائقه ایرانی به طبخ آبزیان در تنوع غذایی است.

وی گفت: با توجه به اینکه برداشت ماهی در شهرستان زیاد است، باید مصرف آبزیان در وعده‌های غذایی در الویت قرار گیرد و نیاز نباشد که این میزان تولید ماهی به دیگر نقاط کشور صادر شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: رستوران‌ها با طبخ ماهی در تنوع غذایی این فرآورده پروتئینی با ارزش و سالم را بین مشتریان عرضه کند./

کد خبر 335516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.