برون‌داد دانشگاه آزاد باید تربیت دانش‌آموختگانی ولایتمدار باشد

مدیر کل امور شاهد ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین رسالت ستادهای شاهد و ایثارگران دانشگاه‌ها، نشر فرهنگ ایثار و شهادت در فضای دانشگاه است.

به گزارش  ایمنا و به نقل از دانشگاه آزاد اصفهان، حسین نصیرزاده در گردهمایی مسئولان ستادهای شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: دبیران و اعضای ستادهای شاهد و ایثارگران واحدهای دانشگاهی به عنوان بازوان اجرایی رئیس دانشگاه دارای دو مأموریت مهم از جمله نشر فرهنگ ایثار و شهادت در میان تمامی دانشگاهیان اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان و همچنین ارائه خدمات آموزشی، مالی و فرهنگی به جامعه شاهد و ایثارگر دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به حضور بیش از 218 هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در مجموعه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در کنار ارائه خدمات به دانشجویان، جذب استادان شاهد و ایثارگر و حضور آنان در کرسی استادی دانشگاه و همچنین رسیدگی به امور کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه را نیز مد نظر قرار داده و رسالت خود را تنها ارائه خدمات آموزشی نمی‌داند.

وی افزود: بر این اعتقادیم که برون‌داد دانشگاه آزاد اسلامی باید تربیت دانش‌آموختگانی عالم به علم روز، انقلابی، متدین و ولایت‌مدار باشد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار ستادهای شاهد و ایثارگران در دانشگاه‌ها گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، وظیفه داریم در سنگرهای مهمی چون سنگر جنگ نرم و سنگر علم و دانش و فرهنگ با تلاش و ایثار، در جهت توانمندسازی دانشگاهیان بکوشیم.

نصیرزاده با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و ایثارگری استان اصفهان گفت: با حضور شخصیت بصیر، ارزشی و انقلابی همچون دکتر احمد آذین در رأس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، نگاه ویژه‌ای به استان اصفهان در مباحث، بصیرت افزایی، افزایش روحیه ایثارگری و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت داریم.

وی افزود: دشمنان انقلاب به دنبال فاصله انداختن اعتقادی و فرهنگی بین نسل‌های اول و دوم با نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند و یکی از وظایف خطیر ما در ستاد شاهد و ایثارگران ایجاد وحدت، انسجام و تقویت بنیان‌های فکری نسل جوان با بازنشر فرهنگ ایثار، شهادت و انقلابی‌گری است.

تحصیل بیش از هفت هزار و 700 نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه ازاد اصفهان 

احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: واژه‌های شهید، شاهد و ایثار به ما این نکته را یادآوری می‌کند که امنیت یک کشور که بر اساس بیان معصوم(ع) از برترین نعمت‌های الهی است، با خون شهدا و ایثار رزمندگان حاصل شده است.

وی کشور ایران را از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران و انقلاب وقتی صلابت و امنیت ایران اسلامی را می‌بینند، این آرامش و امنیت کشور را مخالف خواسته‌های شیطانی خود دیده و آن را مورد هجوم و حمله خود قرار می‌دهند.

سرپرست دانشگاه ازاد اصفهان به حذف و خاتمه پدیده شوم عربی- عبری- غربی داعش که با جان‌فشانی‌های رزمندگان جبهه مقاومت حاصل شد اشاره کرد و گفت: تفکر ایثارگری مدافعان حرم در راستا و امتداد تفکر ایثارگران و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که موجبات رشد و پیشرفت همه جانبه کشور را در راستای امنیت و آسایش برخواسته از ایثارگری آنان به همراه داشته است.

وی استان اصفهان را استانی با مردمانی ایثارگر و متدین معرفی کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با 28 واحد و مرکز آموزشی بیش از هفت هزار و 700 نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر، 215 کارمند و 74 نفر عضو هیأت علمی شاهد و ایثارگر حضور دارند.

آذین افزود: ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی امر خطیر فرهنگی و ارزشمندی را عهده‌دار هستند.

وی خاطر نشان کرد: بازدید از خانواده‌های معظم شهدای دانشجو و جانبازان، تجلیل به موقع و در شان یادگاران شهدا ، جانبازان و ایثارگران، برگزاری نشست صمیمی در هر نیمسال با این دانشجویان، مزین کردن تابلوهای اصلی واحدها و مراکز آموزشی به فرازهایی از وصیت‌نامه‌های شهدا و... می‌تواند خدمتی بسیار کوچک از طرف جامعه دانشگاهی به این عزیزان باشد.

فرهنگ ایثار، شهادت و ایثارگری را به نسل جوان انتقال دهیم

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) با اینکه جزء چهارده معصوم(ع) نبودند اما بانویی خدا ساخته و دارای علم لدونی بود که با روایت‌گری‌های خویش ادامه دهند راه شهدای کربلا شد.

وی خطاب به مسئولان ستاد شاهد و ایثارگران واحدهای دانشگاهی استان اصفهان گفت: ما مسئولان فرهنگی و شما مسئولان ستادهای شاهد و ایثارگران وظیفه داریم فرهنگ اصیل و نجات دهنده ایثار و شهادت و ایثارگری را به نسل جوان امروز که دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، انتقال دهیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل اتاق فکر شاهد و ایثارگر را یکی از راه‌کارهای تبادل تجربیات و حل مشکلات دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم در هر یک از استان‌ها با ایجاد اتاق فکر و با حضور صاحب‌نظران و اعضای ستادهای شاهد و ایثارگران، مشکلات دانشگاهیان شاهد و ایثارگر مطرح شده و با تبادل تجربیات و ارائه پیشنهادات سازنده در جهت خدمت‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر عمل کنیم.

در این نشست که معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز حضور داشت، علی باقری به عنوان مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.

کد خبر 335505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.