خودروسازان قدرت مقابله با تعرفه منطقی را ندارند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان گفت: اگر دولت تعرفه منطقی برای واردات خودرو در نظر می گرفت امروز هیچ یک از خودروسازان داخلی توان رقابت با خودروهای خارجی را نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شریعتی نیا بعد از ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو، با بیان اینکه امیدواریم به زودی ساختمان جدید نمایشگاه های بین المللی اصفهان به اتمام برسد، اظهار کرد: شورای شهر اصفهان در روزهای نخست کاری خود از این پروژه بازدید کرد و همچنان نیز پیگیر اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت برای آسایش مردم است، تصریح کرد: هر صنعتی اگر در جهت اهداف انسانی نباشد موجب آسیب می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه روی کره زمین حدود یک میلیارد وسیله نقلیه تردد می کند، افزود: سالانه ۱۰۰ میلیون خودرو ساخته می شود همچنین در اصفهان یک میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری و ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه در حال تردد است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی باید علاوه بر نگاه اقتصادی، اهداف انسانی را پیگیری کنند، تصریح کرد: شورای شهر اصفهان باید از تمام ابزارهای خود در جهت آسایش و رفاه مردم استفاده کند.

شریعتی نیا به دو موضوع آلودگی هوا و آلودگی صوتی مرتبط با صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی باید به سمت تولید خودروهای پاک حرکت کنند.

وی تصریح کرد: اگر دولت تعرفه منطقی برای واردات خودرو در نظر می گرفت امروز هیچ یک از خودروسازان داخلی توان رقابت با خودروهای خارجی را نداشتند. باید توجه داشت که با تعرفه های غیرواقعی به بهانه حمایت از تولید داخل نمی توان به ارتقا صنعت خودرو کمک کرد.

عضو شورای شهر اصفهان تاکید کرد: صنعت خودروسازی داخل باید به سمت کاهش هزینه و قیمت تمام شده خود حرکت کنند و با افزایش کیفیت، بهره وری خود را بالا ببرند.

کد خبر 335491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.