کمبود منابع مالی و تورم نیروی انسانی مهمترین معضل شهرداری هاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: شاخص‌های مناسبی برای ارزیابی پرسنل شهرداری از سوی شوراهای اسلامی باید تعیین شود تا فرق بین کارکنان فعال و غیر فعال را بدانیم، زیرا در نمودار نیروی کار می‌تواند تا حدی بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مقدس زاده صبح امروز- سه شنبه- در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهارکرد: اصفهان دارای ویژگی‌ها و ظرفیت های بالقوه بسیار زیادی است، اما محرومیت‌های نهفته‌ای نیز دارد که باعث پیشرفت کویر در بسیاری از نقاط استان شده است.

وی ادامه داد: به همه مدیران گذشته احترام می‌گذارم، زیرا هر مدیری در هر مسئولیتی که پیش از این داشته با وجود بایدها و نبایدهای زمان خود تصمیم گرفته است، بنابراین حق قضاوت او را نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه‌های مدیریتی باید رو به جلو باشد، عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت آب، پروژه های قطارسریع السیر شهری و رینگ حفاظتی باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد، به عنوان معاون عمرانی استاندار وظیفه دارم به شهرستان‌های استان سفر و با مشکلات آنها آشنا شوم، اما زمانی سفرهای شهرستانی را آغاز می‌کنم که پروژه های آبی استان کلید بخورد، امید است تا پایان سال این مهم محقق شود.

مقدس زاده تصریح کرد: برخی از پروژه‌های استانی به دلیل وابستگی به منابع مالی دولت متوقف شده است، باید در این خصوص از سرمایه گذاران بخش خصوصی کمک بگیریم تا پروژه‌ها سریعتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت خشکسالی حرکت کرده به طوری که سالانه چهاردهم درصد زمین گرم‌تر می‌شود، گفت: کم آبی در کشور به دلیل شرایط اقلیمی و عدم مدیریت صحیح منابع آبی است، به همین دلیل باید به سمت اصلاح الگوی کشت حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: ایران، کشوری بسیار پرهزینه با راندمانی پایین است، در حالی که اکنون دنیا برای افزایش بهره‌وری به سمت اجرای پروژه‌ها با مشارکت دانشگاهیان حرکت کرده است.

مقدس زاده یادآورشد: بورکراسی اداری در استان اصفهان بسیار سنگین است به طوری که می‌گویند اگر بورکراسی در کشور صد درصد است، این رقم در استان به ۱۲۰ درصد می‌رسد به همین دلیل باید فعالیت مدیران استانی تمرکز زدایی شود، زیرا با توجه به حجم بالای فعالیت آنها در مرکز استان، هزینه‌های زیادی به سیستم مدیریت شهری تحمیل می‌شود. همچنین بسیاری از سازمان‌های خدماتی باید چارت مسیر خدمت رسانی خود به شهروندان را کوتاه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه از جنس شهرداری هستم و سابقه‌ام در امور شهری کم نیست، گفت: برخی از پدیده‌ها قبل فرهنگسازی، مورد استفاده قرار گرفتند، شوراها نیز از این دسته هستند از این رو اوایل فعالیت این نهاد مردمی مشکلاتی ایجاد شد، اما خوشبختانه مشکلات رفع شده و شوراها، پارلمان‌های شهر محسوب می‌شوند.

مقدس زاده تاکید کرد: مهمترین معضل این روزهای شهرداری‌ها از یک سو کمبود منابع درآمدی با وجود هزینه‌های بالای مدیریت شهر و از سویی دیگر تورم نیروی انسانی است، البته در این بین دولت نمی‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند. منابع درآمدی حاصل از پرونده های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نزدیک به ۴۰۰میلیارد تومان است که تاکنون به آنها رسیدگی نشده و مورد غفلت قرار گرفته است، به همین دلیل باید این پرونده‌ها به دو دسته پرونده‌های شهروندی و دولتی تقسیم شده و تعاملات لازم در این خصوص انجام تا بخشی از منابع درآمدی مدیریت شهری تأمین شود.

وی اظهارکرد: شاخص‌های مناسبی برای ارزیابی پرسنل شهرداری از سوی شوراهای اسلامی باید تعیین شود تا فرق بین کارکنان فعال و غیر فعال را بدانیم، زیرا در نمودار نیروی کار می‌تواند تا حدی بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۸۲، تعداد پرسنل شهرداری تهران حدود ۹ هزار نفر بود که بعد از دو سال به ۲۵ هزار نفر و در حال حاضر به ۷۰ هزار نفر رسیده است، اما شهرداری نیویورک با ۷۸ نفر اداره می شود، زیرا بخش زیادی از فعالیت خود را به بخش خصوصی سپرده است.

کد خبر 335468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.