نشست بی نتیجه شورای امنیت

نشست محرمانه شورای امنیت درباره حمله ترکیه به شهر عفرین سوریه بدون نتیجه و حتی صدور بیانیه پایان یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این نشست به درخواست فرانسه برگزار شد.

نماینده فرانسه پس از این نشست گفت: درباره عملیات ترکیه بحث‌های زیادی شد و بیشتر اعضا از آنکارا خواستند خویشتن‌داری نشان دهد.نماینده آمریکا در این نشست حضور نداشت. 

ترکیه از شنبه عملیاتی را موسوم به شاخه زیتون در عفرین در شمال غربی سوریه آغاز کرده است. سوریه این عملیات را محکوم کرده است. 

همزمان با پایان نشست بی نتیجه شورای امنیت، رییس جمهور ترکیه بر ادامه عملیات نظامی ارتش کشورش در عفرین سوریه تأکید کرد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، رجب طیب اردوغان در صفحه شخصی خود در تویتر با تأکید بر این مطلب، افزود: مزاحمت هایی که از چند سال قبل از شمال سوریه علیه ترکیه صورت می گرفت، بی پاسخ نماند. ما کاملا در این باره مصمم هستیم و عقب نشینی نخواهیم کرد. 

وی با تأکید بر اینکه ترکیه چشم طمع به خاک هیچ کشوری ندوخته است افزود: هدف اصلی ما در این عملیات دفاع از امنیت ملی ترکیه، ‌حمایت از تمامیت ارضی سوریه و کمک به تأمین امنیت جانی و مالی مردم این کشور است. 

رییس جمهور ترکیه افزود: پس از تأمین امنیت و آرامش در ادلب و عفرین صدها هزار تن از برادران سوری امکان بازگشت به سرزمینشان و زندگی در خانه خود را خواهند داشت. 
وی افزود: عملیات نظامی ترکیه تا زمان پایان تهدیدهای تروریست ها و فراهم شدن امکان زندگی توأم با امنیت و آرامش در این منطقه ادامه خواهد یافت.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: ترکیه در این باره نیازی به اجازه گرفتن از هیچکس ندارد.

کد خبر 335463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.