شهرام محمودی تمایلی برای بازگشت ندارد/ تشکیل دو تیم ملی والیبال

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: رقابت‌های سختی در لیگ ملت‌های والیبال پیش رو داریم و به دلیل ترافیک شدید کاری، باید دو تیم «الف» و «ب» تشکیل دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایگور کولاکوویچ امروز سه‌شنبه در هتل آکادمی فوتبال در تشریح برنامه‌های تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ گفت: خوشحالم که در جمع خبرنگاران هستم. سال خوبی را پست سر گذاشتم و امیدوارم امسال هم با روند رو به رشدی مسیر را ادامه دهیم. نخستین رقابت پیش رو لیگ ملت‌های والیبال است که دور مقدماتی آن پنج هفته ادامه دارد و پرفشار است، زیرا باید از قاره به قاره سفر کنیم. ابتدا در فرانسه به میدان می‌رویم و بعد به آرژانتین، روسیه و آمریکا سفر می‌کنیم تا به تهران برگردیم و اگر به مرحله نهایی صعود کنیم، کار بسیار مهمی انجام داده‌ایم.

تشکیل دو تیم ملی والیبال

وی تصریح کرد: رقابت‌های سختی در لیگ ملت‌های والیبال پیش رو داریم و به دلیل ترافیک شدید کاری، باید دو تیم «الف» و «ب» تشکیل دهیم. هنوز نفرات هر تیم مشخص نشدند و بعد از تشکیل اردوها این موضوع مشخص می‌شود. نکته مهم این است که تیم ملی نوجوانان و جوانان فعالیت خاصی نخواهند داشت و بنابراین جوانان در کنار بازیکنان با تجربه در اردو حضور خواهند داشت تا در کنار یکدیگر به والیبال کمک کنند و جوانان نیز تجربه لازم را به دست آوردند. امسال سال مناسب برای استفاده از جوانان بود که به دلیل برنامه و مشغله‌های فراوان رده‌های سنی والیبال ایران، این امکان میسر نشد و قطعاً سال آینده جوانگرایی انجام می‌شود. مهمترین بخش فعالیت‌های ورزشی امسال مسابقات قهرمانی مردان جهان است که در ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود. بازی‌های آسیایی را نیز داریم که امیدوارم از تیم ملی «ب» در بازی‌های آسیایی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه تدارک و اردوی آماده‌سازی بسیار مناسبی برای قهرمانی جهان نیاز داریم، ادامه داد: باید به ملی‌پوشان استراحت بیشتری در سال آینده بدهیم که با تمام قوا در قهرمانی جهان شرکت کنند. در چارچوب کلی بازیکنان اصلی تیم ملی والیبال ایران را سالم نگه داریم.

وی درباره فعالیت در ایامی که در ایران حضور ندارد، اظهار کرد: بعد از رقابت‌های ژاپن از مرخصی قانونی خودم استفاده کردم، اما دستیاران و آنالیزور تیم ملی نظارت کاملی بر لیگ‌های ایران داشتند. فیلم تمامی بازی‌ها را دیدم و اشراف کامل دارم و به انتخاب ملی‌پوشان جوان نیز توجه ویژه‌ای در این برنامه دارم. به محض اینکه به ایران رسیدم با تمام مربیان لیگ برتر ارتباط برقرار کردم و تنها سه مربی باقی مانده است که در فرصت باقی مانده با آنان نیز صحبت خواهم کرد. محور اصلی صحبت‌های من با سرمربیان بازیکنان این تیم بود و همچنین نظرات آنان درباره سایر تیم‌ها را پرسیدم و با اطلاعات خودم همسازی کردم تا در نهایت بهترین بازیکنان را برای دعوت به اردوی تیم ملی انتخاب کنم.

کولاکوویچ افزود: با همکاری سایر سرمربیان تیم‌ها در مجموع اطلاعات خوبی به دست آوردیم زیرا این مربیان به دلیل رقابت با حریفان همیشه در حال آنالیز تیم‌های حریف در لیگ برتر هستند و در صحبت با آنان به اسامی جدیدی نیز برخورد کردم. نوید مشجری آنالیز بسیاری کامل و خوبی از تیم‌های لیگ برتر برایم فرستاده که به رغم حضور نداشتن سه ماهه در ایران هیچ اطلاعاتی را از دست ندادم.

محمودی علاقه‌ای برای بازگشت به تیم ندارد

سرمربی تیم ملی والیبال درباره احتمال حضور عادل غلامی و شهرام محمودی در اردوهای تیم ملی گفت: به دفعات درباره عادل غلامی پاسخ دادم و دوباره یادآوری می‌کنم که عادل بازیکن بسیار خوبی است که در یک لحظه از خطوط قرمز عبور کرد و اصول حرفه‌ای من اجازه تصمیم دیگر درباره این بازیکن در آن زمان را نداد. این بازیکن مواضع من را درک کرد و قبول کرد که باید این تصمیم گرفته می‌شد. برای سال آینده فعالیت زیادی خواهیم داشت و جریمه انضباطی او به پایان رسیده است، اما هنوز مشخص نیست که عضو تیم ملی باشد، زیرا اولویت جوانگرایی است و باید دید که توان رقابت با جوانان دارد یا نه. با محمودی نیز پس از جدایی صحبت کردم و گزینه‌های متعددی خواهد داشت، اما تا کنون علاقه ای برای بازگشت از این بازیکن ندیدم. من باید حداکثر امکانات را برای همه بازیکنان ملی‌پوش مهیا کنم.

کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که در قراردادش چه مدت مرخصی دارد و اینکه چرا در قهرمانی باشگاه‌های جهان حضور نیافت؟ ادامه داد: اگر دقیق پاسخ دهم سه و ماه نیم در ایران نبودم. مدت مرخصی‌ام در قرارداد را می‌توانید از فدراسیون بپرسید، اما فدراسیون والیبال تمام نکات را رعایت می‌کند و اگر خطایی داشته باشم طرف قرارداد من حتماً برخورد می‌کند. همانگونه که لیگ ایران را در این مدت غیر حضوری رصد کردم بازی‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان و عملکرد تیم بانک سرمایه را زیر نظر داشتم.

وی درباره نحوه انتخاب کادر فنی تیم ملی «ب» والیبال که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، افزود: این پیشنهاد من بود که به فدراسیون دادم و هنوز جواب قطعی نگرفتم. قهرمانی مردان جهان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و مهم است، اما باید به تمامی فعالیت‌ها والیبال ایران احترام گذاشت. اگر با پاسخ مثبت فدراسیون روبرو شویم باید دقت زیادی درباره انتخاب بازیکن و کادر فنی داشت و هنوز هیچ چیزی معلوم نیست.

ایگور درباره برنامه ضیایی، رییس جدید فدراسیون والیبال و نتیجه نشست‌هایش با او اظهار کرد: در نخستین فرصت که به ایران آمدم، تمام برنامه‌هایم را مطرح کردم. امیدوارم یک جلسه دیگر نیز داشته باشیم تا از نظرات ایشان نیز مطلع شوم. ضیایی تا قبل از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون، نایب رییس فعالی بود و در کنار داورزنی فعالیت‌های بسیار خوبی برای والیبال ایران داشتند که نشانه‌های آن مشهود بود و صادقانه امیدوارم که ضیایی نیز این مسیر را به خوبی ادامه دهند.

برزیل هم نمی‌تواند همیشه تضمین مدال بدهد

سرمربی تیم ملی والیبال درباره احتمال صعود رتبه ایران در جهان در سال‌های آینده و نیازهای والیبال ایران برای رسیدن به این جایگاه گفت: هیچ تضمینی در هیچ جای جهان برای کسب مدال وجود ندارد. حتی برزیل که تقریباً همیشه صاحب مدال بوده، نمی‌تواند تضمین دهد. در جام جهانی نیز تیم‌های مطرحی با وجود شایستگی روی سکو قرار نگرفتند. والیبال ایران یک ویژگی مهم دارد و میل باطنی برای پیشرفت است. جوانان والیبال ایران آماده هستند که جان خود را برای کشور و پرچم فدا کنند و من هم افتخار می‌کنم در خدمت آنان هستم. قطعاً تضمین می‌دهم که بازیکنان ملی‌پوش هرچه در توان دارند، در میادین پیش رو انجام دهند. در سایر موارد هیچ تضمینی وجود ندارد.

به محمودی اصرار نمی‌کنم

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصرار به دعوت شهرام محمودی به تیم ملی در شأن تیم ایران است؟ تصریح کرد: شهرام محمودی بازیکن درخشانی است و محاسن زیادی دارد. این بازیکن مشکل داشت و باید آنها را برطرف کند. کیفیت این بازیکن در سال گذشته مورد نیاز تیم ملی بود، ولی من دوست ندارم با بازیکنی کار کنم که به زور به تیم ملی بیاید، بلکه باید با تمام میل و انگیزه شرکت کند. خودش معتقد است که نمی‌تواند حداکثر توان خود را برای تیم ملی بگذارد. از سوی دیگر اقدامی خطرناک است که سرمربی برای حضورش اصرار کند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره استفاده از توان خوان سیچلو در برنامه کولاکوویچ با توجه به اینکه این مربی هنوز با فدراسیون قرارداد دارد، گفت: پاسخ به این سوال در حیطه اختیارات من نیست.

لیست ملی‌پوشان نباید رسانه‌ای می‌شد

ایگور درباره فهرست بازیکنانی که برای ویزای آمریکا انتخاب شدند تا در لیگ ملت‌های والیبال شرکت کنند، اظهار کرد: فهرست اواسط تابستان سال ۹۶ تهیه شد و در این فهرست عملاً تمامی اسامی که امکان حضور در تیم ملی داشتند در نظر گرفتیم. نخواستیم از هیچ ملی‌پوشی چشم پوشی کنیم زیرا صدور روادید آمریکا شرایط خاص و زمان طولانی نیاز دارد. ایران ملی‌پوشان شایسته زیادی در والیبال دارد و اگر نفراتی در این فهرست قرار نگرفته‌اند، به دلیل تعداد زیاد آنان است. البته به نظر من نباید این فهرست رسانه‌ای می‌شد.

"نظر سرمربی تیم ملی از نظر اخلاقی درباره انتخاب بازیکنان چیست؟" سوال بعدی این نشست بود که کولاکوویچ ادامه داد: یکی از محورهای صحبت‌های من با سرمربیان لیگ برتری اخلاق و واکنش بازیکنان در لحظات حساس مسابقات است و خوشبختانه سرمربیان نیز با شناخت کافی اطلاعات خود را در اختیار من گذاشتند. در همین جا از همکاران ایرانی خودم و سرمربیان باشگاه‌ها به دلیل ارایه اطلاعات تشکر و قدردانی می‌کنم.

ایگور در پاسخ به این پرسش که چه قول‌هایی از رییس فدارسیون والیبال گرفته و برنامه دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی چیست؟ افزود: نکته مهم صحبت‌های من با رییس فدراسیون والیبال تشکیل دو تیم ملی «الف» و «ب» بود که به دلیل ترافیک رقابت‌های سال ۲۰۱۸ است، دکتر ضیایی در این زمینه قول مساعد داد و در بازی‌های تدارکاتی در جام واگنر لهستان شرکت می‌کنیم و دعوتنامه‌های متعددی برای تیم های برتر اروپا ارسال کردیم که در صورت دریافت پاسخ، اطلاع رسانی خواهد شد.

کولاکوویچ درباره بازیکنان لژیونر ایران و اقدام نکردن برای دریافت ویزای آمریکا و اینکه آیا همسر وی قرار است سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران شود؟‌ تصریح کرد: تا کنون اطلاعی از اقدام نکردن لژیونرها نداشتم و اگر اینگونه شود تیم ملی حتماً با مشکل روبرو می‌شود. همسرم نیز در صربستان شاغل است و امکان حضور در ایران را ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال در پایان گفت: قطعاً این شانس را برای جوانان فراهم می‌کنیم که در تیم ملی حضور یابند. فراموش نکنیم که تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران مقام‌های جهانی دارند و زیر ۲۳ ساله‌ها نیز عملکرد مورد قبولی داشتند. من روز پنجشنبه به صربستان می‌روم و مجدداً برای مرحله پلی آف لیگ برتر ایران به تهران می‌آیم و در این مدت نیز استراحت نمی‌کنم و آنالیز تمامی بازی‌های باقی‌مانده دور مقدماتی را انجام می‌دهم.

کد خبر 335447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.